Fraktur på näsa - hur får man hjälp?
Du har väl polisanmält? Anmälan med foto? Han har orsakat detta och ska givetvis betala.
Du har väl polisanmält? Anmälan med foto? Han har orsakat detta och ska givetvis betala.
Glad att du tagit dig förbi, glad att du är vid gott mod. Jag har aldrig råkat ut för någon "elaking", men jag hade en väninna som gjorde det för längesen, så jag känner till hur bindningen till en förövare fjättrar och hur svårt det är att frigöra sig. Det tog lång tid och hon var mycket illa däran innan hon lyckades ta sig loss. Han hade misshandlat alla sina flickvänner å det grövsta och fick fängelsestraff, flera resor. När det gäller sned näsa tror jag faktiskt inte att det är en så stor operation, det verkar inte som om man behöver skära i ansiktet utan man koncentrerar sig på näsan och brosket. Det som nu inte är så bra för din del är att andningen påverkas, och därmed syresättningen, även om det nu inte syns så mycket. Det där vet du förstås bättre, jag blev bara fundersam och kollade på 1177, operation av sned näsa. Mycket "matnyttigt" fanns där. Rätt"approach" när våldsverkaren kastar in handduken är det värt att fira. Köp en dart-tavla redan nu och kasta pil! Låtsas att det är han! I normalfallet är jag emot våld, men i ditt fall är det befogat. Jag hör en del psykologer som hävdar att man måste förlåta för att gå vidare. Inte alls, jag har gått i clinch med flera. Förlåter man så innebär det att man accepterar gärningen. Vrede är en kraft, man får vara arg. Det viktiga är förstås att man inte agerar, det vill säga bränner ner antagonistens hus, men att man inte låter honom få något inflytande över ens tillvaro. Alltså, få ur sig ilskan och sedan betrakta honom som en "icke-person".