Inlägg från: Anonym (Hmmm ...., ,) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Pojkvän vill ha en paus för att tänka på "oss". Snälla hjälp.

Antar att du fortfarande inte har fått träffa hans barn igen? Det skulle väl ha skett senast i slutet av sommaren men nu har det alltså gått 1 år?

Om det är så har han troligen aldrig fått tillbaka nån känsla av trygghet och förtroende för er relation och du bör nog förbereda dig på att detta är ett avslut. På riktigt denna gång.
    Det låter på alla dina trådar att er relation alltid har varit väldigt ojämn, dramatisk och rätt osund. Ni kanske båda kan finna kärleken med någon som passar er bättre?

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Emilie) skrev 2025-03-31 17:45:59 följande:
    Nej, det är långt ifrån ditt enda hopp! Världen är bokstavligen full av fantastiska människor. Det finns alla chanser för dig att träffa någon ny som vill det du vill, som inte velar, som älskar dig och sätter dig främst.

Men det kommer inte att ske så länge du håller fast vid den här mannen. För oss som läser dina trådar är det glasklart från början att han inte vill ha den här relationen. Nu har han tagit första steget mot en separation. Han vet att du skulle bli förtvivlad om han sa det på en gång så istället väljer han att förbereda dig genom att säga att han ska "tänka på saken" en vecka. Sedan gör han slut.

Då börjar ditt nya liv, tro mig. Det kan knappast bli sämre än detta. 
    Tyvärr är jag benägen att hålla med om detta.
    Jag tror att han har gett ett ärligt försök en gång till men kommit fram till slutsatsen att det inte kommer bli bra. Du har enligt tidigare trådar gett hintar/frågat och som i  hans ögon kanske har känts som att tjatat om att få träffa hans barn igen. Han har hela tiden försäkrat dig att så kommer definitivt att ske men bara den dag det känns rätt och tryggt. Efter ett helt år har den dagen inte kommit och det kommer troligen aldrig ske.

Jag tror att han känner sig lite stressad av dig och hur "på" du är, även om du inte uppfattar det så. Ni vill inte samma sak. Du är ung och kommer träffa någon där allt klickar, någon som bara vill ha Dig oavsett alla övriga problem som vi alla har i livet. 

Hoppas såklart för din skull att jag har fel, men säger bara vad jag tror enligt allt du skrivit.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (V) skrev 2025-03-31 19:40:40 följande:

Varför var han drivande i att bli ihop kan man undra? Jag tor inte han lurades alla fall utan att han genuint hpppades att vi skulle återfå flytet vi hade en gånd när han vågade mer. Tror säkert att der spökar hos honom hur det tog slut sist.

Är en paus verkligen aldrig att man genuint vill få distans att fundera på saker?

Nej pausen är nog dels för att han vill kunna "andas" men främst för att di ska förstå att han är på väg bort. Jag är 50+ kvinna och ingen jag känt har haft paus och sedan fortsätt. Det är som lisa Nilssons låt "långsamt farväl".
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (V) skrev 2025-03-31 20:51:22 följande:
    Nu behöver det ju inte bli så för oss, men känner du VERKLIGEN ingen som fortsatt efterpaus? Jag har sett det i flera trådar på FL och känner minst tre par jag kan komma på på rak arm som gift sig efter både paus  och riktigt uppbrott.

Även min kille och hans ex hade ju en stor kris och nästan ett uppbrott innan de fick en nytändning. Frågan är vad som gör att vissa par får det och andra inte...
    Tänkte efter lite till och ja, du har rätt. Min egen brors tjej ville ha paus på våren för att ta honom tillbaka till hösten.  Det tog slut till slut men ja såklart att sånt händer. Känner för dig eftersom jag är nydumpad idag efter 6 år och har packat allt som e hans men är så chockad. 1 timme innan var han min man. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (V) skrev 2025-04-01 10:16:51 följande:
    Jag är nog för argumentativ för mitt eget bästa och det är nog kontraproduktivt. Jag funderar hur jag ska kunna komma honom nära så han känner sig hörd och ge relationen en chans att komma på fötter.

är det en så dum idé med mer space i denna situation? Är det så dumt att jag vill visa honom att jag ger honom utrymme och inte hoppar på första bästa chans att "få övertala honom"? Tänker även tiden är bra för mig själv att lugna mig och vara mer saklig när vi väl pratar.
    Jag tror inte han behöver en vecka för att tänka över hur han vill ha det. Han har garanterat redan tänkt klart innan denna paus. Han är troligen även helt införstådd i vad du vill då du har uttryckt det vid upprepade tillfällen om jag förstått rätt?

Jag tror han vill samla mod att avsluta detta då han uppenbart inte vill gå framåt med dig. Det är tråkigt för er båda i så fall,alltså jag tror att han genuint VILL att det ska kännas bra och fungera mellan er men att han nånstans inser att det tyvärr inte blivit så.
Svar på tråden Pojkvän vill ha en paus för att tänka på "oss". Snälla hjälp.