Anonym (Emilie) skrev 2025-03-31 17:45:59 följande:
Nej, det är långt ifrån ditt enda hopp! Världen är bokstavligen full av fantastiska människor. Det finns alla chanser för dig att träffa någon ny som vill det du vill, som inte velar, som älskar dig och sätter dig främst.
Men det kommer inte att ske så länge du håller fast vid den här mannen. För oss som läser dina trådar är det glasklart från början att han inte vill ha den här relationen. Nu har han tagit första steget mot en separation. Han vet att du skulle bli förtvivlad om han sa det på en gång så istället väljer han att förbereda dig genom att säga att han ska "tänka på saken" en vecka. Sedan gör han slut.
Då börjar ditt nya liv, tro mig. Det kan knappast bli sämre än detta.
Tyvärr är jag benägen att hålla med om detta.
Jag tror att han har gett ett ärligt försök en gång till men kommit fram till slutsatsen att det inte kommer bli bra. Du har enligt tidigare trådar gett hintar/frågat och som i hans ögon kanske har känts som att tjatat om att få träffa hans barn igen. Han har hela tiden försäkrat dig att så kommer definitivt att ske men bara den dag det känns rätt och tryggt. Efter ett helt år har den dagen inte kommit och det kommer troligen aldrig ske.
Jag tror att han känner sig lite stressad av dig och hur "på" du är, även om du inte uppfattar det så. Ni vill inte samma sak. Du är ung och kommer träffa någon där allt klickar, någon som bara vill ha Dig oavsett alla övriga problem som vi alla har i livet.
Hoppas såklart för din skull att jag har fel, men säger bara vad jag tror enligt allt du skrivit.