Inlägg från: Anonym (omvägar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (omvägar)

Skapa förtroende till mannens barn?

Anonym (Tillit) skrev 2025-03-28 10:13:19 följande:
    Skapa förtroende till mannens barn?

Min man har varit allvarligt sjuk nu en längre period och varit inlagd i flera veckor på sjukhus. Trots detta så hör hans vuxna barn inte av sig till mig trots att dom varit oroliga över sin pappa utan dom pratar med sin mamma, som inte pratar med min man. 

Jag kan ju inte be dom att kontakta mig, men jag vet inte varför dom inte ringer mig då jag är den som besöker deras pappa på sjukhuset? 

Har hört på omvägar att dom haft olika skräckbilder över hur han ska se ut just nu och allt möjligt? dom vem ju inget om hans tillstånd. Jag har vid ett tillfälle berättat för hans ena barn vad vi vet om min mans sjukdom, men trots detta trodde inte hans barn på mig utan gick fortfarande på deras mammas linje som hon typ hört av min mans bästa kompis och bästa kompisen fått informationen av mig, men extremt ytligt och det har liksom inte blivit korrekt. Om jag säger att det är mjälten säger vi så säger kompisen att det är benet? 

Varför pratar dom inte med mig om dom är oroliga? 

Hur vet du vad de pratar med sin mamma om, om de inte pratar med dig? Vad du hör på omvägar behöver ju inte överensstämma med verkligheten, det vet du ju själv.

Det låter också som att de inte själva ha besökt pappan, och då tolkar jag det som att deras relation med pappan inte varit så bra även innan pappan blev sjuk. Och att de inte har någon relation med dig heller. 

Att de inte pratar med dig beror säkert på att de inte vill prata med dig eller uppfattar dig som en person de har i sitt liv. 

Att du uppfattar att de är oroliga är inte ditt problem, utan de kan lösa sin oro på annat sätt. Troligen får de mer stöd i sina känslor från mamman även om inte alla fakta kring pappans tillstånd är helt korrekta. 

Skapat förtroende till hans barn är väl nåt som borde skett långt innan att pappan nu är sjuk. Det är lite sent för det, och troligen kommer ni aldrig att ses mer när pappan gått bort. 
  • Anonym (omvägar)
    Anonym (Tillit) skrev 2025-03-28 10:50:37 följande:

Jag pratar inte med hans övriga familj. Så jag pratar med hans kompis, som gett felaktig information till barnens mamma. 

Så jag är den som har direktkontakt med min man, som är där. Barnen är rädda och söker inte upp korrekt information själva. 

Du pratar inte med din mans familj?

Du pratar med din mans kompis, och vet då att han gett felaktig info till barnens mamma. Har han sagt det, har han alltså medvetet gett felaktig info till mamman?

Hur vet du att barnen är rädda, och vad är de rädda för? Att se pappan, att träffa dig? Hur vet du vad de har för information och vilken information de söker?
Svar på tråden Skapa förtroende till mannens barn?