Inlägg från: Anonym (Vasse) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vasse)

Hur länge lever spermierna kvar efter sterilisering

Har han gjort en vasektomi? Då ska han som sagt lämna ett prov efter viss tid. Innan det är gjort vet ni inte om operationen lyckades. 

• Anonym (Vasse)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-03-29 19:30:48 följande:

Han har kommit ca 1 gång om dagen sedan vasektomin och det var ju 10 dagar sen så ca 10 sprut i antal på egen hand efter ingreppet, för att sedan spruta i mig. 

Men då finns det alltså fullt levande spermier kvar med andra ord Och jag kan ha blivit befruktad.

Alltså. Operationen kan ju ha misslyckats och i så fall gar han spermieproduktion precis som vanligt. 
  • Anonym (Vasse)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-03-29 20:34:43 följande:

Men troligtvis till 99% så har den inte misslyckats så uppenbarligen borde det inte bli någon graviditet 

Uppenbarligen? 
  • Anonym (Vasse)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-04-07 19:51:04 följande:

Då kan jag passa på att fråga dig som gjort en vasektomi om efterkontrollen vid en sterilisering. 
    Fick du en kallelse eller en tid av vården/läkaren att komma och lämna spermaprov? 

Han har ju sagt till mig att den tiden för efterkontroll får man boka på egen hand utan kallelse och inget som han funderar på att göra, för blir det graviditet så blir det och då får det va så.

Min man fick boka kontrollen själv. 
Svar på tråden Hur länge lever spermierna kvar efter sterilisering