Inlägg från: Anonym (Vad vill du?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad vill du?)

Hur länge lever spermierna kvar efter sterilisering

Risken är nog ganska stor ? lite märkligt att han själv inte försäkrat sig om detta om det nu var han som ville sterilisera sig. Jag menar, om man är så väldigt emot att få barn så att man t.o.m. sterilisera sig borde man väl var noggrann med att kolla upp exakt hur det funkar ? och dessutom lär han ju ha fått tydlig info även om han nu inte kollat själv. Men vad vill du i allt detta? Önskar du egentligen att bli gravid men är orolig eftersom han inte vill? Har du funderat över hur du vill göra om det om två veckor visar sig att du är gravid?

• Anonym (Vad vill du?)
    Anonym (Q) skrev 2025-03-29 19:49:03 följande:

Men herregud vuxna människor. Vad är det som är så svårt att ta till sig information som ges i samband med vasektomin?? Lätt för dig att ta reda på och lätt för honom att visa infon han fått. Är ni korkade eller?

Den enda som är korkad här är väl i så fall du, som uttrycker dig på det sätt du gör mot en person som är orolig och vill ha råd ... skärp dig.
  • Anonym (Vad vill du?)
    Anonym (Q) skrev 2025-03-29 22:03:07 följande:
    Nä du! Eget ansvar gäller väl vilket inte tagits. Ja hon ska vara orolig för att ha blivit gravid. Chansen finns. Båda har ju ansvar. Tänka efter före. Håller tumme för henne att hon inte är gravid. Dessutom känns det misstänk likt ett troll. Tycker mig känna igen stilen. 
    Självklart har du rätt i sak, men det var inte det jag vände mig emot. Det jag vände mig emot var ditt sätt att uttrycka dig. Tror du att människor blir mer ansvarstagande för att du himlar med ögonen (verbalt) och ifrågasätter deras intelligens? Det beteendet är faktiskt ganska korkat - och ännu värre när det dessutom riktas mot en orolig människa som vill ha stöd.
Svar på tråden Hur länge lever spermierna kvar efter sterilisering