Anonym (Tänk_negativt_för_fan) skrev 2025-03-28 17:49:36 följande:
Dessa "tänk positivt"-människor. Hur står man ut med dem?
Kanske de mest störande människor man kan ha i sin omgivning. Hur orkar de dessutom? För mig och många andra är det ett normaltillstånd att vara pessimistisk och må dåligt. Varför tror dessa att de ska ta sig rätten att "stå över" andra genom att utmåla sig som positiva och glada och som kan se möjligheter istället för problem?
Är de övermänniskor? Och varför ska de prompt försöka påverka andra med sina hurtiga och ständigt glada attityder?
På samma sätt som med människor som är lättpåverkade, lyssnar på skitprat om andra. Istället för att själva bilda sig en uppfattning. Folk är dömande, och många tycker att dom har svaret på allt. Man struntar i dom, beblandar sig inte.
Numera undviker jag människor i den månen det går. Livet är för kort för att ödsla tid på dessa. Tyvärr är det så med människor och mänskligheten. Vi är bra på att göra varandra besvikna. Det mesta är yta och falskhet.
En del har inga problem med det. Eftersom dom accepterar vad som helst istället för att vara ensamma. Ryggradslösa individer. Som inte är mycket att hålla fast vid, när det blåser.
Numera vet jag att den enda jag kan förlita mig på, är mig själv. Vill jag få något gjort, är det bäst att göra det på egen hand. Folk är opålitliga.