Anonym (y) skrev 2025-03-30 09:12:41 följande:
Ingenting blir bättre av att man inte försöker hitta lösningar och samarbeta med andra.Vi kan i realiteten bara påverka väldigt lite i våra liv men det vi kan påverka finns det ju ingen anledning att sabotera. Nu kommer jag att låta äckligt positiv : Även negativa är värdefulla, om du har en ny idé kan du få intressanta synvinklar från den personen som är bra att tänka på. Alla behöver vara olika, det är så allting går runt. För en själv är det ändå roligast att vara nyfiken, försöka hitta lösningar och på riktigt bry sig om människor. Alla behövs men det är utmanande ibland som chef när någon bara ältar. Jag har själv lidit av svåra depressioner och självmordstankar, utsatts för mobbing, sexuella övergrepp och varit väldigt fattig. För mig blir det lite provocerande med någon som hittar småfel bara för att ha något att må dåligt över. Ibland får man intrycket att deras föräldrar curlat dem så att de aldrig har behövt kämpa för minsta lilla. Mest är det synd om de personerna. Det är värst för en själv för världen är på riktigt full med möjligheter även om den också är full med problem. Det ena utesluter inte det andra. Jag har lyckats vända på dåliga situationer privat och professionellt. Det går men de flesta låter gärna någon annan göra det och så gnäller de över något nytt. Haha, tur att man har humor.
Jag har haft en relativt trygg barndom och därför har jag ibland fått höra att jag bara är "bortskämd" eller "curlad". Folk fattar inte att man kan må dåligt ändå. Mina problem började i vuxen ålder med bl.a. depression och ångest och jag har bytt mediciner några gånger men inget hjälper. Se möjigheter säger du, ja vad finns för möjligheter för mig att kunna må bättre? Det är inget jag kan trolla fram, måendet är som det är, därför är det oerhört provocerande för mig med dessa "tänk-positivt"-människor. För mig är dåligt mående och depression det "normala", jag vet inte hur de bär sig åt för att må så oförskämt bra och vara så positiva.