• Anonym (dh)

Zombie av D vitamin

Känner mig som en zombie på D3 vitaminet.

Konstant svagt trött, tung i skallen, kanske t om lite obalanserad och svag svag huvudvärk som man inte vet om det ska explodera ut eller inte. Hittills har det inte gjort det än.
    Men ja, jag håller mig vaken hela dagen, men inte så att jag är pigg utan enbart att jag inte däckar mitt på dan / eftermiddagen. 
    Men känner mig otroligt förstörd när jag vaknar och sedan under hela dagen egentligen.

• Svar på tråden Zombie av D vitamin
  • Anonym (J)

Kan man bli sådan av ett d vitamin? 

Snaare av vitaminbristen väl?

• burleskburkläsk

Vet inte hur mycket du tar men med symtomen i åtanke känns det som en överdos.

• Anonym (dh)
    Anonym (J) skrev 2025-03-28 21:10:01 följande:

Kan man bli sådan av ett d vitamin? 

Snaare av vitaminbristen väl?

Tydligen.

För 10 år sedan kunde jag inte käka Magnesium utan att få huvudvärk i 3 dagar. Men det har gått över och idag an jag äta magnesium utan problem.
  • Anonym (dh)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-28 21:13:53 följande:

1 tablett om dagen, precis som det står på förpackningen. Och egentligen så missar jag det och har inte ätit D vitamin så speciellt länge. blir väl kanske 3-4 ggr i veckan och kanske käkat sammanlagt i ca2 månader under hela mitt liv.
  • Anonym (d)
    Anonym (dh) skrev 2025-03-28 22:35:42 följande:
    1 tablett om dagen, precis som det står på förpackningen. Och egentligen så missar jag det och har inte ätit D vitamin så speciellt länge. blir väl kanske 3-4 ggr i veckan och kanske käkat sammanlagt i ca2 månader under hela mitt liv.
    och du tycker det är rimligt att skylla dina problem på något som du knappt tar?
  • Aniiee
    burleskburkläsk skrev 2025-03-28 21:13:53 följande:

Det ska till rejält mycket d3 under lång tid för att man ska överdosera på det. OM man har hjärtproblem. Annars behövs ännu mer!
    Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (dh)
    Anonym (d) skrev 2025-03-28 22:50:18 följande:
    och du tycker det är rimligt att skylla dina problem på något som du knappt tar?
    Fast jag märker ju en otrolig skillnad, så det är ingenting som jag "skyller på". Har du inget vettigt att bidra med så behöver du faktiskt inte skriva i tråden.
  • burleskburkläsk
    Aniiee skrev 2025-03-28 23:05:22 följande:
    Det ska till rejält mycket d3 under lång tid för att man ska överdosera på det. OM man har hjärtproblem. Annars behövs ännu mer!
    Jag vet det men hade ingen aning om att TS typ inte tar nån D-vitamin...jag trodde att den vräkt i sig.

Låter ändå då som jag skrev...kan vara en allergi.

Jag fattar det såklart!
  • Anonym (Anna)

Är du säker på att det inte är nåt annat? En D-vitamintablett gör varken från eller till. Förhindrar brist men du borde inte få fö mycket i dig. Det kan vara nöt annqt ämne i, eller något helt annat? Är du i solen så får du MYCKET högre dos D-vitamin i dig. Hundratals gånger så mycket.

• Anonym (OL)

Du har inte pollenallergi? Om du bor i södra Sverige och började äta dem för ca 2 mån sedan sammanfaller det rätt bra med pollensäsongen. 

Svar på tråden Zombie av D vitamin