Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-02 13:01:39 följande:
Jag har inte sagt att TS anklagar pojkvännen. Men det finns väl andra medlemmar/kvinnor i tråden som har nämnt ordet våldtäkt?
Inser du ens att du faktiskt inte kan ha någon aning om hur han ser på situationen?
Det finns väl inte anledning generalisera på så sätt att du som kvinna skulle dra slutsatsen att det alltid är mannens fel? Och att en kvinnas beskrivning alltid är korrekt beskriven utifrån bådas situation, bara för att berättaren är av kvinnligt kön?
Jag för min del kan inte sluta undra hur hans beskrivning skulle låta?
Undrar om det skulle kunna var möjligt att han skulle beskriva TS med dina ord, som att TS är allmänt ointresserad av hur han har det? Nonchalant och respektlös? I så fall bör de väl båda fundera på att avsluta relationen...
Jag kan absolut tänka mig att han kan ha uppfattat saken på ett annat sätt än TS.
Men det jag reagerar på är att han efteråt frågade TS om något var fel.
Han måste ju då ha känt att TS inte var helt med på noterna,.
Och då undrar,i alla fall jag,varför man ens fortsätter och inte frågar på en gång om något är fel,istället för att vänta till efteråt.
Sen kan man tycka att TS kunde ha sagt nej direkt,men förstår också om hon inte orkar lyssna på hans tjat.