• molly50

Kände mig utnyttjad

Anonym (td) skrev 2025-03-29 21:39:04 följande:
    Försök inte klistra på mig om några jävla medmän. Tvärtom så kickar jag ju ut kvinnorna ur sängen ! Vilken medmän menar du på gör det? 
    Men varför ens ta med sig en kvinna hem om man vet att man kommer att vilja ha sex om man ligger i samma säng,och kvinnan inte har samma avsikter?

Och i TS fall så handlar det ju om hennes egen säng.
    Menar du att hon ska behöva gå och lägga sig någon annanstans för att pojkvännen kan vilja ha sex?
    Är det då inte han som borde lägga sig någon annanstans och kanske ta saken i egna händer?
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 13:35:27 följande:
    Frågan är vad det är för stolpskott till kvinna som lägger sig i eäsamma säng som en man hon inte kan tänka sig att ha sex med.
    Hon kanske bara behöver någonstans att sova? Att dela säng behöver väl inte alltid betyda sex?
    Men visst,själv hade jag aldrig gjort så. Inte med tanke på hur vissa män verkar resonera.
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 13:35:27 följande:
    Frågan är vad det är för stolpskott till kvinna som lägger sig i eäsamma säng som en man hon inte kan tänka sig att ha sex med.
    Man kan ju också vända på det resonemanget.
    Vad är det för stolpskott till män som inte klarar av att kontrollera sina egna lustar? Eller som förväntar sig sex varje gång han bjuder hem en kvinna?
    Om det råder den minsta tveksamhet kring vad kvinnan vill så får han väl ta sitt ansvar och inte ta med henne hem.
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 15:18:37 följande:
    Det har ingen relevans.

Eller anser du att det är rätt att ge random personer sin BankID kod, för att det är fel att utnyttja tillgång till en annan persons BankID?
    På vilket sätt har det inte relevans? 

Och nej,det är självklart inte rätt att ge random personer sitt BankId.
    Men det är knappast att jämföra med att ta för sig av en annan persons kropp utan medgivande.
    Eller menar du att det är rätt att utnyttja en kvinna för sex för att hon har följt med dig hem?
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 15:48:46 följande:
    Läste du inte vad jag skrev?

Att det är fel att utnyttja någon, betyder inte att det är rätt att göra det enkelt för andra att utnyttja en.
    Då kanske du skulle ha skrivit det så istället för att krångla till det?

Självklart är det inte rätt. Men är man det minsta osäker på den andres avsikter så försöker man inte ha sex med personen.
    Herregud,har män inget som helst ansvar för sin egen sexualitet?
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 16:13:43 följande:
    Varför blandar du in en könsaspekt över huvud taget.

Att andra människor har ansvar för hur de beter sig, betyder inte att det är rätt att göra det lätt för de som inte tar ansvar att utnyttja en.
    Därför att jag tolkar det som att du lägger ansvar på kvinnan.
    Att hon gör fel som följer med en man hem om hon egentligen inte har för avsikt att ha sex med honom.
    Du menar alltså att män alltid förväntar sig sex om en kvinna följer med hem?

Inte ens när man lever ihop med någon så kan man förvänta sig sex bara för att man delar säng.
    Om ens partner inte vill så får man respektera det och antingen lägga sig någon annanstans och/eller ta saken i egna händer.
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 19:33:52 följande:
    Jag talar inte om TS situation. Det är rätt självklart fel att sova tillsammans med någon man inte är tillsammans med. I synnerhet om det är en främling. Snacka om att be om problem. Man har ansvar för sitt eget liv och i det ingår att inte ta onödiga risker. 

Om man är tillsammans med någon agerar man självklart respektfullt mot varandra och fattar gemensamma beslut. Och då tvingar man inte någon till något.
    Fast tråden handlar väl egentligen om TS och hennes situation. Inte ONS.

Om båda är överens så är det väl inte fel.
    Däremot så kan jag hålla med om att man inte ska ta onödiga risker.
    Men fortfarande så kan man inte förvänta sig sex bara för att man får med sig någon hem. En person kan ändra sig och då ska det respekteras.
  • molly50
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 21:30:58 följande:
    Det är en sidodiskussion.

Din dotter träffar en främling på krogen. Hon är sugen på närhet men inte sex. Hon ringer dig och frågar om råd.

Hon säger att hon vill ta hem mannen och sova med honom. Blir då ditt råd till henne att göra det?
    Ja,men det har ju egentligen inte med TS att göra.

Självklart inte,.
    Men du verkar ha missat vad jag skrev i mitt förra inlägg.

"Däremot så kan jag hålla med om att man inte ska ta onödiga risker."

• molly50
    Anonym (td) skrev 2025-04-01 04:30:24 följande:
    Herregud, har kvinnor inget som helst ansvar för att säkerställa sin egna säkerhet?
    Självklart! Men man måste väl kunna få lägga sig i sin egen säng utan att riskera att bli utsatt för övergrepp av sin partner för att han är kåt?
    Eller är män inkapabla att kontrollera sina sexlustar,med tanke på att du anser att kvinnan ska vänta med att lägga sig i sängen tills partnern har slutat vara kåt?
  • molly50
    Anonym (O) skrev 2025-04-01 23:10:13 följande:
    Verkligen!

Han som tidigare skrev att han inte klarar att sova bredvid sin partner när han är kåt ska inte tro att alla män är så svaga på självbehärskning. Det är rentav elakt att påstå att alla eller många män skulle vara så totalt veka att de inte ens kan hantera lite kåthet.
    Så om den som skrev så vore pedofil så hade han inte klarat att gå förbi en förskola utan att bli en stor risk menar han själv?
    Majoriteten av män är inte så handikappade att de inte kan kontrollera sina känslor, sexuella lustar och begär efter vad de är sugna på i stunden. Det vore att ljuga och totalt idiotförklara alla män att påstå annat.

Kan man inte motstå sex, mat, droger etc. för att man är så bedövad av begär så behöver man söka hjälp för det är inte normalt att vara så okontrollerad i sig själv.
    Precis!

Det blir lite av ett idiotförklarande av män. Och det är inte ok.
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-01 23:20:36 följande:

Man här. 

Tycker absolut att tjejer ska få stå ut lite och män också det går åt båda hållen i ett förhållande men om han inte gör dig tänd så förstår jag inte vad ni gör i samma säng överhuvudtaget? Lite för lite information i trådstarten och orkar inte läsa igenom hela skiten. Beror helt på dig hur du känner jag hade tagit in på hotell om jag inte trivdes med min partner han är ju mannen så han kan väl sova på soffan eller nåt

Vad är det man ska stå ut med,menar du?
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-01 23:44:57 följande:
    Stå ut ja. Alla är inte perfekta jag har massa grejer som ligger mig till last och jag kämpar med massa saker och det måste min partner stå ut med samma som jag måste stå ut med min partners alla jävla laster och de är skitjobbiga kan jag lova. Aldrig haft ett förhållande eller?
    Jodå,jag har haft ett antal förhållanden och jag har varit tillsammans med min nuvarande man i 20+ år.
    Men jag tycker ändå det är skillnad på att stå ut med någons laster och att få stå ut med att ställa upp på sin partner om h*n t ex är kåt och inte kan sova.
    Men du tycker kanske att det är samma sak?
  • molly50
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-02 13:01:39 följande:
    Jag har inte sagt att TS anklagar pojkvännen. Men det finns väl andra medlemmar/kvinnor i tråden som har nämnt ordet våldtäkt?

Inser du ens att du faktiskt inte kan ha någon aning om hur han ser på situationen?

Det finns väl inte anledning generalisera på så sätt att du som kvinna skulle dra slutsatsen att det alltid är mannens fel? Och att en kvinnas beskrivning alltid är korrekt beskriven utifrån bådas situation, bara för att berättaren är av kvinnligt kön?

Jag för min del kan inte sluta undra hur hans beskrivning skulle låta?

Undrar om det skulle kunna var möjligt att han skulle beskriva TS med dina ord, som att TS är allmänt ointresserad av hur han har det? Nonchalant och respektlös? I så fall bör de väl båda fundera på att avsluta relationen...
    Jag kan absolut tänka mig att han kan ha uppfattat saken på ett annat sätt än TS.
    Men det jag reagerar på är att han efteråt frågade TS om något var fel.
    Han måste ju då ha känt att TS inte var helt med på noterna,.
    Och då undrar,i alla fall jag,varför man ens fortsätter och inte frågar på en gång om något är fel,istället för att vänta till efteråt.
    Sen kan man tycka att TS kunde ha sagt nej direkt,men förstår också om hon inte orkar lyssna på hans tjat.
  • molly50
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 18:23:03 följande:
    Det är inte sin egna säng om man är 2 om den.
    Därav så behöver man fixa en lösning om den ena har svårt för att vara tydlig och säga nej, och den andra har svårt för att kontrollera sig själv.

Svårare än så är det inte.

BÅDA har lika mycket ansvar. Inte den ena eller endast den andra! Utan BÅDA! Och här faller det grovt vad gällande detta. Då man endast kräver att den ena ska ta ansvar! 
    Men det gör ju du med som anser att det är kvinnan som ska lägga sig någon annanstans tills han har slutat vara kåt.
  • molly50
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 19:44:39 följande:
    En gång i tiden höll du dig till en hög status Molly. Men du har sjunkit.

Att dom turas om eftersom att dom är 2 i ett förhållande är inte att kräva att endast den ena ska ta ansvar. Försök inte.
    Ja,det står dig fritt att tycka.
    Men nu är det ju du som skriver att kvinnan ska lägga sig någon annanstans tills han har slutat vara kåt.
    På vilket sätt är det att turas om?
  • molly50
    Anonym (123456) skrev 2025-04-02 20:22:58 följande:
    Tja, han får väl rent krasst göra som han vill med sin egen säng. Sen är det nog inga normala kvinnor som stannar hos en man med det upplägget.
    Det har du rätt i. Men då får han ju också ta om kvinnan inte vill ha sex.

Nej,det håller jag med dig om.
Svar på tråden Kände mig utnyttjad