• Anonym (Send)

Kände mig utnyttjad

Anonym (td) skrev 2025-03-29 10:13:55 följande:

Hela grejen låter jättemärklig.

Förspel genom att leka med analen?
    Som du inte gillar.

Hänt flera gånger.

Du vill inte knulla men låter han göra det ändå?

Alltså, för det första så låter det inte som en riktig man, utan en snor unge du är med.

Och för det andra.. hur kommer det sig att han inte har förstått att förspelet inte är något förspel överhuvudtaget, då du inte gillar det?

Det här var en så märklig text så man undrar ju om ts är ett troll???

Varför har inte informationen om att du inte gillar hans typ av förspel gått fram till honom? Låter som du har varit extremt otydlig?
    Varför måste du låta han få knulla av sig och inte hjälper till på annat sätt, exempelvis handen?

Tycker fokuset som alltid verkar bli i sådana här trådar läggs rent av fel här.

Ts , du låter inte vara i skick i att vara i en relation eller ha sex överhuvudtaget. Var i ligger ditt eget ansvar om att inte försätta dig i en sådan situation? Menar, det var ju inte första gången det här hände. 

Jag har själv känt mig väldigt utnyttjad, och då är jag en man och känt det från kvinnor. Men i grunden så var det ju jag som inte har tagit ansvar för mig själv som har lett till sådana situationer. Istället för att försöka skuldbelägga andra och sedan straffa stenhårt bara för att det har ett vist typ av kön, så måste man faktiskt även se sitt egna ansvar och sitt egna mående i det hela.

Varför går du och lägger dig i samma säng med en ung kille om du inte vill ha sex?
    Alla vet vad unga kilar vill. Det är liksom ingenting som kommer helt plötsligt utan det är så dom fungerar och är biologiskt utformade både fysiskt och psykiskt i sina unga år framför allt! Att de vill ha sex! Men här har man försökt göra det till något ful av det i Sverige.

Om tråden är sann, så behöver du göra slut och sedan reda ut ditt egna mående ts! 

Hade ju varit en helt annan sak om han hade slagit dig så du däckade, bundit fast dig i sängen eller drogat ner dig. Men du går ju om och om igen frivilligt och lägger dig i en situation som du egentligen inte trivs med och sedan söker du sympatier från samhället där du ska få en ego boost om att killen utfört en våldtäkt så att du kan tjäna pengar på dt för att må bra när du shoppar loss för pengarna därefter? Samtidigt som du har förstört hans liv, allt för att du inte säger NEJ! Eller kompromissar på andra sätt. Och vill du definitivt inte ha sex, så lägg dig då inte med en kille i samma säng !

Hon har väl inte sagt att det var våldtäkt? Hon kände sig mentalt "tvingad" till att ha sex, men inte fysiskt tvingad. 

Och det här med pengar, var kommer det ifrån? Du vet väl inte var hon får sina pengar ifrån, de flesta kvinnor arbetar/har a-kassa, studiemedel eller föräldrapenning. Eller om hon brukar shoppa mycket.
  • Anonym (Send)
    Lisa0987 skrev 2025-03-30 12:05:18 följande:

PRATA MED VARANDRA!
    hur ska ni få det bättre annars?
    säg hur du vill ha det för att få lust. Gör en liga saker ihop, gosa och mys också (inte bara sex) annars dör kärleken.
    Ha en Date nighr, flirta med varandra och PRATA.

Är han inte intresserad av att prata och förändra det här, så är han inte intresserad av dig som person.
  • Anonym (Send)
    Anonym (Hjälp) skrev 2025-03-30 13:49:04 följande:

Det du beskriver är typ våldtäkt, inget man bara ska sopa under mattan. Har själv vaknat upp av att en kille penetrerande mig pga kåt, räknar det som en våldtäkt. Kände inte för att ha sex på månader efter de. Han får väl dra en duschrunk innan sängen om han nu är så kåt och du har en dålig period. 

^ Våldtäkt är när en person har samlag eller utför andra sexuella handlingar som kan jämföras med ett samlag med någon som inte tydligt har visat att hen vill det.  ^ 

från 1177. 

Jamen denna kvinna ställde upp när sambon sa att han nödvändigt ville ligga. Det är trist och otrevligt med tjatsex, men det är inte våldtäkt.
  • Anonym (Send)

Men kände TS sig hotad och fysiskt tvingad till sex så var det absolut våldtäkt.

• Anonym (Send)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 13:35:27 följande:
    Frågan är vad det är för stolpskott till kvinna som lägger sig i eäsamma säng som en man hon inte kan tänka sig att ha sex med.
    De är tillsammans, jag antar att de alltid brukar ligga i samma säng. 

Ska man lägga sig i soffan de dagar man inte vill ha sex? Jättekonstigt
  • Anonym (Send)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-30 21:30:58 följande:
    Det är en sidodiskussion.

Din dotter träffar en främling på krogen. Hon är sugen på närhet men inte sex. Hon ringer dig och frågar om råd.

Hon säger att hon vill ta hem mannen och sova med honom. Blir då ditt råd till henne att göra det?
    Det här är en sidodiskussion!
    Trädstartaren är redan ihop med mannen som fråga gäller, de brukar sova tillsammans.
  • Anonym (Send)
    Anonym (td) skrev 2025-04-01 04:47:31 följande:

Fast i Sverige så blir unga män dömda för att kvinnor inte klarar av att säga nej.
    De får utsätta sig för en sådan situation, för att sedan framstå som helt oansvariga och oskyldiga och man dömer unga killar rakt av.

Någonstans så förnekar man killen totalt i det hela. (Nu pratar jag inte om ts kille, för han verkar vara en jäkligt porrskadad) Men man vägrar på samhällsmässig nivå totalt förneka männens rätt till deras sexualitet. Det utmålas som något fult, hemska människor som inte ska gå lösa i samhället, dom är inte bra i någonting. och livet är så mycket enklare utan en man. 

Konstigt, men såhär tyckte man inte 1941 och framåt försen runt ca 2005.

Anledningen till att jag tog upp det med pengar (som jag dessutom erkände att det var påklistrat på ts) är för att många unga kvinnor gör såhär. De går ut offentligt för att sedan kunna använda det som ytterligare bevis efter en anmälan.

Jag tycker det är bra om man kan skydda kvinnor (självklart). Men det jag reagerar på är att mannen har i nästintill obefintlig chans att försvara sig mot kvinnor som faktiskt ljuger om påstådda händelser. De flesta män, i princip 99.9% blir dömda för våldtäkt även om bevis för det inte finns. De gånger som det (inte sker, fel att säga) men löser sig i efterhand är oftast när en annan kvinna spelat in en kvinna som erkänner att den satte dit en kille på felaktiga grunder och av ren illvilja. Vilket inte sker så ofta att sådant avslöjas.

Mörkertalet för oskyldigt dömda unga män är antagligen rätt stort. Och det tycker jag är fel, då BÅDFA måste ta ansvar för situationen samt kommunicera INNAN man går och lägger sig ihop så man slipper sådana här tråkiga utfall med missförstånd! 

Inte så många män är som mig som vågar kicka ur kvinnor ur min egna säng eller ber dom flytta sig eller vågar prata om det. Båda gör fel helt enkelt och det erkänns inte utan det ska endast dömas åt ett håll och det är det jag reagerar över! 

Och dagens unga drar sig allt mindre för att begå brott för att tjäna pengar. Killarna skjuter ihjäl folk medans tjejerna anmäler falska våldtäkter. Det är tråkigt att säga det men det är så verkligheten ser ut allt mer och mer idag!

Nej, det är inte lätt att bli dömd för våldtäkt. Många kvinnor avstår från att anmäla just för att det är svårt att bevisa.
    Kolla statistik, det är inte 99,9 % som männen  i våldtäktsmäl blir dömda.

För övrigt hör inte den här diskussionen till TS fråga, starta en egen tråd.
  • Anonym (Send)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-02 00:12:46 följande:

Jag har läst trådstarten ett per gånger, försöker anstränga mig se saken från bådas perspektiv och har då bl a fastnat för att TS beskriver från sitt perspektiv sin egen handling:
    så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig

Om killen skulle beskriva hela situationen från sitt perspektiv så ligger det nog nära till hands, eller är åtminstone inte omöjligt, att han kan ha upplevt hennes aktiva handling som ett samtycke?

Jag har bara mycket snabbt skummat några av inläggen i tråden. Vissa nämner ordet våldtäkt...
    Men det är väl ändå omöjligt att kalla något våldtäkt när TS själv beskriver sin aktiva handling på detta sätt?

Jag tycker alltid det är jättesvårt sätta sig in i bådas olika perspektiv vid sådana här händelser.
    Om han hade beskrivit händelsen utifrån sitt eget perspektiv och med sina egna ord, i t ex en annan tråd, hur hade hans beskrivning sett ut? Jag vågar inbilla mig att hans upplevelse, hans ordval och hans beskrivning av deras samtal elle rutväxlande av ord skulle kunna se ganska annorlunda ut.

Och om vi i tråden var neutrala, om vi inte hade läst TS beskrivning, om vi bara hade läst hans beskrivning, så skulle det självfallet vara ganska svårt för oss i tråden bestämma vilken version och vilken upplevelse är mest rätt och stämmer bäst med verkligheten?

Även om deras båda beskrivningar skulle skilja högst väsentligt så har ju BÅDA rätt till sin egen upplevelse.
    Jag tycker det är svårt att ha en tydlig och bestämd uppfattning...

Jag uppfattar det inte som att Trådstartaren anklagar pojkvännen för våldtäkt. 

Frågan är mer om hur det är att ha en kille som inte är intresserad av ömsesidighet i sex. Inget förspel (TS skriver att han slutat med det) och tjatsex.

Kan TS ändra på det genom att prata om situationen med pojkvännen? Om konsekvenserna det blir av att den ena parten inte får något ut av att de har sex.

Eller är pojkvännen allmänt ointresserad av hur TS har det? Nonchalant och respektlös. I så fall bör hon hon fundera på om hon ska avsluta relationen.
  • Anonym (Send)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-02 13:01:39 följande:
    Jag har inte sagt att TS anklagar pojkvännen. Men det finns väl andra medlemmar/kvinnor i tråden som har nämnt ordet våldtäkt?

Inser du ens att du faktiskt inte kan ha någon aning om hur han ser på situationen?

Det finns väl inte anledning generalisera på så sätt att du som kvinna skulle dra slutsatsen att det alltid är mannens fel? Och att en kvinnas beskrivning alltid är korrekt beskriven utifrån bådas situation, bara för att berättaren är av kvinnligt kön?

Jag för min del kan inte sluta undra hur hans beskrivning skulle låta?

Undrar om det skulle kunna var möjligt att han skulle beskriva TS med dina ord, som att TS är allmänt ointresserad av hur han har det? Nonchalant och respektlös? I så fall bör de väl båda fundera på att avsluta relationen...
    Hela förutsättningen på Familjeliv är att man har en dialog med TS och andra som har skrivit inlägg. Undrar man över något så ställer man frågor till TS.

I det här fallet uttryckte sig TS lite vagt i sin utgångsfråga. Men andra undrade om det och det blev klarlagt att det inte var våldtäkt som hon menade. 

Den enda som förlorar något på att vara oärlig i sin beskrivning är en trådstartare. Då kommer personen att få råd som inte matchar den situation som TS beskriver. Alltså dåliga råd.

Var och en har ansvar för vad den skriver här. Allt annat är spekulationer, vi kan inte hålla på att spelulera i vad pojkvännen i det här fallet skulle säga. Det skulle lätt kunna vara 20 olika saker.

Olika personer har olika skäl att vara missnöjd med sin partner, missnöjet kan vara befogat eller obefogat. Om man "ställer upp" på sex ofta, fast man inte vill, kan det bl.a. leda till att man tappar intresset för sex helt. Det blir bara något otrevligt. Samt flera andra negativa konsekvenser.
  • Anonym (Send)
    Anonym (HN) skrev 2025-04-02 13:42:30 följande:

Alltså det som jag tolkar har hänt här är att du har gått med på att ha riktigt dåligt sex som du inte fick ut någonting av. Det är så vitt jag vet inte ett utnyttjande i legal mening även om det kan kännas så, men det är tråkigt, olämpligt och inte bra. Du behöver sätta gränser och säga ifrån på riktigt, inte ställa upp på sånt som du egentligen inte gillar och utgå ifrån att han är någon form av tankeläsare och ska förstå att du visserligen går med på saker, men att det ändå inte känns okej för dig. Kanske vore mer lämpligt att prata med honom öppet och direkt om hur du vill ha det, istället för att skriva här?

TS har INTE skrivit att det som pojkvännen gjorde var olagligt. Hon undrar över hur hon ska hantera sin situation. Enligt dig får hon inte göra det på Familjeliv. Vad ska vi då med Familjeliv till?
  • Anonym (Send)
    Anonym (HN) skrev 2025-04-02 14:17:56 följande:
    Har inte sagt att hon inte får skriva det här. Men är det inte mer lämpligt och moget att ta upp det med den det berör först och främst som en vuxen människa istället för att skriva på internet? Det tycker i alla fall jag.
    Vi håller alla på att utvecklas genom livet, en del är yngre och behöver stöd i det. 

Nu skriver man anonymt på Familjeliv, så ingen blir uthängd. 

Om man inte har någon annan vettig att fråga, så kan man fråga här på Familjeliv.

Vi vet inte orsaken till att TS inte ville i första hand samtala om det här med pojkvännen. 

Nu har hon ju skrivit här och flera har gett henne rådet att ta upp saken med pojkvännen.

Jag är väldigt trött på att folk klankar ner på Trådstartarna här på Familjeliv.

I det här fallet så behöver man bara skriva som svar att hon behöver prata om det här med pojkvännen.
  • Anonym (Send)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 18:35:50 följande:
    Hon hjälpte till aktivt. Det kan inte någonsin ses som ett nej.
    Det är ingen här i tråden som skrivit att TS har sagt nej.
  • Anonym (Send)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 19:45:41 följande:
    Har läst om sådana fall där det inte har funnits bevis men att killen blev dömd ändå. 
    Då går rätten väl på indicer, skador och sådant.
  • Anonym (Send)
    Anonym (Send) skrev 2025-04-02 19:53:08 följande:
    Då går rätten väl på indicer, skador och sådant.
    Man kan bli dömd på indicier även i andra typer av rättsmål.
  • Anonym (Send)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 17:02:16 följande:
    Du verkar ha missat att läsa en mycket viktig del:

TS beskriver med sina egna ord, från sitt eget perspektiv, sin egen aktiva handling:
    så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig

Hur kan du få detta till "tvång"???
    Jag uppfattar den handlingen som TS valde att göra som ett ja, och samtycke.
    Ingen kan inbilla sig att den handlingen skulle vara ett nej.

Kan det vara så, Jag förstår i så fall, om du är en typ av kvinna som generellt bär på sådana känslor som att alla män, särskilt de som har sexuell lust till kvinnor, borde hamna i domstol?
    Medan det kanske är så att sexuell lust kvinna till kvinna däremot kan anses vara både rätt och något fint?
    Det är lustigt, du rättar det som "Handling, samtycke" har fått om bakfoten när det gäller vad TS har gjort för att visa sitt samtycke. 

Sedan börjar du skriva om vad "Handling, samtycke" tycker om lesbisk sex, som jag inte tror har diskuterats alls här i tråden.

Alltså, tjatsex är inte kul, oavsett vilket kön som utövar den.
Svar på tråden Kände mig utnyttjad