Inlägg från: Anonym (123456) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123456)

Kände mig utnyttjad

Anonym (td) skrev 2025-04-01 04:47:31 följande:

Fast i Sverige så blir unga män dömda för att kvinnor inte klarar av att säga nej.
    De får utsätta sig för en sådan situation, för att sedan framstå som helt oansvariga och oskyldiga och man dömer unga killar rakt av.

Någonstans så förnekar man killen totalt i det hela. (Nu pratar jag inte om ts kille, för han verkar vara en jäkligt porrskadad) Men man vägrar på samhällsmässig nivå totalt förneka männens rätt till deras sexualitet. Det utmålas som något fult, hemska människor som inte ska gå lösa i samhället, dom är inte bra i någonting. och livet är så mycket enklare utan en man. 

Konstigt, men såhär tyckte man inte 1941 och framåt försen runt ca 2005.

Anledningen till att jag tog upp det med pengar (som jag dessutom erkände att det var påklistrat på ts) är för att många unga kvinnor gör såhär. De går ut offentligt för att sedan kunna använda det som ytterligare bevis efter en anmälan.

Jag tycker det är bra om man kan skydda kvinnor (självklart). Men det jag reagerar på är att mannen har i nästintill obefintlig chans att försvara sig mot kvinnor som faktiskt ljuger om påstådda händelser. De flesta män, i princip 99.9% blir dömda för våldtäkt även om bevis för det inte finns. De gånger som det (inte sker, fel att säga) men löser sig i efterhand är oftast när en annan kvinna spelat in en kvinna som erkänner att den satte dit en kille på felaktiga grunder och av ren illvilja. Vilket inte sker så ofta att sådant avslöjas.

Mörkertalet för oskyldigt dömda unga män är antagligen rätt stort. Och det tycker jag är fel, då BÅDFA måste ta ansvar för situationen samt kommunicera INNAN man går och lägger sig ihop så man slipper sådana här tråkiga utfall med missförstånd! 

Inte så många män är som mig som vågar kicka ur kvinnor ur min egna säng eller ber dom flytta sig eller vågar prata om det. Båda gör fel helt enkelt och det erkänns inte utan det ska endast dömas åt ett håll och det är det jag reagerar över! 

Och dagens unga drar sig allt mindre för att begå brott för att tjäna pengar. Killarna skjuter ihjäl folk medans tjejerna anmäler falska våldtäkter. Det är tråkigt att säga det men det är så verkligheten ser ut allt mer och mer idag!

Ett uteblivet ja ÄR ett nej. Alltså man behöver ha samtycke annars ska man inte bli förvånad om man hamnar i en domstol. Män har rätt till sin sexualitet men däremot inte rätt till att tvinga den på någon annan.
  • Anonym (123456)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 18:35:50 följande:
    Hon hjälpte till aktivt. Det kan inte någonsin ses som ett nej.
    Ja, TS gav sitt samtycke genom sin aktiva handling och då kommer han heller inte bli dömd för något. Jag svarade på vad du skrev om i ditt inlägg. Du nämnde att män blir dömda för att kvinnor inte säger nej.
  • Anonym (123456)
    Anonym (td) skrev 2025-04-02 19:45:41 följande:
    Har läst om sådana fall där det inte har funnits bevis men att killen blev dömd ändå. 
    Fast det var inte vad jag kommenterade, jag kommenterade att du skrev att män blir dömda för att kvinnor inte säger nej och det var vad jag svarade på. En kvinna(eller man) som inte vill har enligt lagen inget ansvar för att säga nej. Utan den som gör en sexhandling på någon annan har ett ansvar för att först ett ja, verbalt eller genom handling. Det räcker inte med att personen inte säger nej.
  • Anonym (123456)
    molly50 skrev 2025-04-02 20:11:44 följande:
    Ja,det står dig fritt att tycka.
    Men nu är det ju du som skriver att kvinnan ska lägga sig någon annanstans tills han har slutat vara kåt.
    På vilket sätt är det att turas om?
    Tja, han får väl rent krasst göra som han vill med sin egen säng. Sen är det nog inga normala kvinnor som stannar hos en man med det upplägget.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 17:02:16 följande:
    Du verkar ha missat att läsa en mycket viktig del:

TS beskriver med sina egna ord, från sitt eget perspektiv, sin egen aktiva handling:
    så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig

Hur kan du få detta till "tvång"???
    Jag uppfattar den handlingen som TS valde att göra som ett ja, och samtycke.
    Ingen kan inbilla sig att den handlingen skulle vara ett nej.

Kan det vara så, Jag förstår i så fall, om du är en typ av kvinna som generellt bär på sådana känslor som att alla män, särskilt de som har sexuell lust till kvinnor, borde hamna i domstol?
    Medan det kanske är så att sexuell lust kvinna till kvinna däremot kan anses vara både rätt och något fint?
    Jag har inte påstått att det TS var med om var tvång. Jag svarade på det som (td) skrev om att män blir dömda för att kvinnor inte kan säga nej.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 18:18:03 följande:
    Jag ber om ursäkt om jag missförstod.

Men du kan ju inte förneka dina ord, även om jag kanske tillät mig lägga alltför stor vikt vid dem när jag lite fastnade för just dina ord, citat:
    ..".tvinga den på någon"

Det var ditt ord tvinga som fick mej att använda ordet tvång. Vilket väl har samma betydelse?

Jag tycker fortfarande att skriva om att tvinga, och som någon annan skriva om våldtäkt, är att välja att använda sig av väldigt grova ord för att framföra sin åsikt, i det här sammanhanget.
    Fast det är fakta och inte åsikt att man inte har rätt att tvinga sin sexualitet på någon. Det är så lagen ser ut.

Aldrig påstått att det var tvång det som TS var med om.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Handling, samtycke?) skrev 2025-04-03 19:37:30 följande:
    Jag noterar att det är viktigt för dig försvara dig och lägga så stort fokus på att försöka rättfärdiga dina ordval.

Ja du har i vart fall flera gånger valt att använda ordet "tvingad"

Citat från ett av dina tidigare inlägg:
    "Hon kände sig mentalt "tvingad" till att ha sex"

Jag anser detta vara fel av dig,
    och här beskriver du ju med dina ord att du anser att det var tvång det som TS var med om.

Men mot bakgrund hur TS själv med sina egna ord har valt att beskriva sin egen handling, så är det mera sant att hon hon snarare har valt att lämna sitt samtycke.

TS beskriver från sitt perspektiv sin egen handling:
    så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig
    Nej, det där citatet har inte jag skrivit.
Svar på tråden Kände mig utnyttjad