Kände mig utnyttjad
Jag har läst trådstarten ett per gånger, försöker anstränga mig se saken från bådas perspektiv och har då bl a fastnat för att TS beskriver från sitt perspektiv sin egen handling:
så jag vände mig på sidan så han kunde komma in i mig
Om killen skulle beskriva hela situationen från sitt perspektiv så ligger det nog nära till hands, eller är åtminstone inte omöjligt, att han kan ha upplevt hennes aktiva handling som ett samtycke?
Jag har bara mycket snabbt skummat några av inläggen i tråden. Vissa nämner ordet våldtäkt...
Men det är väl ändå omöjligt att kalla något våldtäkt när TS själv beskriver sin aktiva handling på detta sätt?
Jag tycker alltid det är jättesvårt sätta sig in i bådas olika perspektiv vid sådana här händelser.
Om han hade beskrivit händelsen utifrån sitt eget perspektiv och med sina egna ord, i t ex en annan tråd, hur hade hans beskrivning sett ut? Jag vågar inbilla mig att hans upplevelse, hans ordval och hans beskrivning av deras samtal elle rutväxlande av ord skulle kunna se ganska annorlunda ut.
Och om vi i tråden var neutrala, om vi inte hade läst TS beskrivning, om vi bara hade läst hans beskrivning, så skulle det självfallet vara ganska svårt för oss i tråden bestämma vilken version och vilken upplevelse är mest rätt och stämmer bäst med verkligheten?
Även om deras båda beskrivningar skulle skilja högst väsentligt så har ju BÅDA rätt till sin egen upplevelse.
Jag tycker det är svårt att ha en tydlig och bestämd uppfattning...