Göra slut, hur?
Hej, jag är förälder till en 17-årig dotter som har varit tillsammans med en jämnårig kille sedan 1 år tillbaka.De var först kompisar i en gemensam grupp i flera år som sedan utvecklades till känslor.
De har genom mina ögon en mycket fin relation och jag har fått komma den här killen väldigt nära då de ofta umgås hemma hos oss. Han har blivit som en kär familjemedel.
Jag och min dotter har en väldigt öppen och nära relation och hon ber mig ofta om råd eller min syn på saker och ting.
Så till saken, igår nämnde hon att hennes känslor för killen just nu har hamnat på en plats där hon känner mer vänskap än romantiska känslor för honom, att hon inte vet vad hon ska göra eller säga till honom om situationen då hon är rädd för att såra honom eller att hon kommer att ångra sig.
Hon känner även att det är svårt då de umgås i samma vänkrets sedan lågstadiet och att det kommer att påverka honom mycket ifall de bryter upp.
Jag har inga erfarenheter kring hur jag kan hjälpa henne hur hon ska lyfta det här med killen, har ni några råd jag kan ge vår dotter?