Kär i kollega - båda i förhållande
Jag behöver få skriva av mig och kanske få något råd. Jag och en kollega fick upp ögonen för varandra under hösten, eller han fick nog tidigare för mig tror jag då det var han som började visa intresse. För 1,5 månad sedan då vi hade årliga vinterfesten på jobbet hånglade vi och det var som att alla bitar bara föll på plats och jag som annars är ganska blyg kände att vi synkade väldigt bra och hade enkelt att öppna upp mig för honom. Problemet är att ingen av oss är singlar. Jag lever i något som kan liknas ett stormigt on/off förhållande och har 2 små barn med min sambo. Den här killen satte verkligen hela min värld ur balans och jag är verkligen förälskad i honom. Vi pratade en del några dagar efter festen och han sade han inte kan inleda ett förhållande med mig. Under fyllekvällen lät det däremot helt annorlunda och han ville vara med mig och sade han länge haft känslor för mig. Jag är inte heller beredd att hoppa in i ett nytt förhållande bara så där, men efter att varit singel en tid kanske.. Han tog lite avstånd från mig efter en vecka vilket jag tänkte att var lika bra men vi snackade ändå som vänner på jobbet (med andra kolleger närvarande) och jag bestämde mig för att också ta avstånd för att underlätta mina känslor. Det här hade en sådan effekt att han börjat närma mig igen och ler ofta på ett charmigt sätt mot mig som man nog inte gör om man bara är vänner, han vinkar varje dag då han går hem och han frågar ofta hur jag mår. Det här underlättar inte alls för mig, det blir bara jobbigare. Jag mår dåligt av min situation. Mina sambo vet inte vad som hänt men han anar något är fel. Vi har nu time out med sambon denna helg då båda måste ta ett slutgiltigt beslut om vår relation då det inte längre är hållbart. Kan man stanna i en olycklig relation för barnens skull eller skall man bara släppa taget. Jag älskar min sambo men vi har haft det väldigt kämpigt senaste åren och känslorna för honom är inte längre vad de en gång var och det har jag även berättat för honom. Båda har vi gjort misstag av olika slag..
Jag kan inte släppa den här killen på jobbet och jag undrar att kan man verkligen vara så spontan efter några bärs att man verkligen lovar den andra "hela världen" och efteråt kan man inte längre stå för det. Till utseendet är han inte alls en sådan jag naturligtvis faller för, det är nog hans personlighet och charm som fått mig på fall. Jag är säker på att han har känslor, jag vet att jag inte inbillar då det märks så tydligt och jag har märkt att även andra kolleger märkt att det finns någon kemi mellan oss. Hur tar man sig vidare....
Ursäkta för rörigt inlägg. Det är lika rörigt som mina tankar just nu.