• Anonym (Kalle Pelle)

Tappat lusten helt för dejting nu

Träffade en skitmysig tjej som verkade rolig, vettig och trevlig. Dessutom struntade hon i min bakgrund och diagnoser som andra lätt skräms av, hon kändes trygg och stabil i sig själv och vi har snackat varje dag och allt har känts bra. Så skrev hon att hon tyckte att engagemanget och intresset verkar ha dalat och gjorde slut, från liksom ingenstans. En vecka har gått nu och jag har absolut noll lust att ge mig ut i dejtingsvängen igen, har helt tappat sugen. Känns inte så sannolikt att träffa en sån tjej igen i min ålder.
    Vad gör man åt det?

• Svar på tråden Tappat lusten helt för dejting nu
  • Anonym (Lolla)

På det du skriver så låter det som hon verkade tycka ditt intresse sjönk, men om det inte är så så behöver du ju förklara ditt intresse. Men istället så släppte du bara henne där och då utan att förstå att hon tvivlade på ditt intresse.
    lär dig att ställa följdfrågor för att förstå den andra, annars kommer detta mönster upprepa sig när du väl ger dig ut i dejting igen.

• Anonym (Kalle Pelle)
    Anonym (Lolla) skrev 2025-03-30 15:19:23 följande:

På det du skriver så låter det som hon verkade tycka ditt intresse sjönk, men om det inte är så så behöver du ju förklara ditt intresse. Men istället så släppte du bara henne där och då utan att förstå att hon tvivlade på ditt intresse.
    lär dig att ställa följdfrågor för att förstå den andra, annars kommer detta mönster upprepa sig när du väl ger dig ut i dejting igen.

Andemeningen var snarare att hon tyckte att intresset hade falnat från hennes sida, att utvecklingen borde gå åt andra hållet och om jag kände lika och om jag ville lägga ner. Svarade att jag inte märkt det öht men att det var helt lugnt om hon ville avsluta. Vill som sagt inte argumentera om det är så hon känner.
  • Anonym (Dating..)

Datingappar och siter är helt värdelösa, egentligen både för män och kvinnor. Det personliga mötet är överlägset alla dar i veckan för att lära känna någon.

• Anonym (Hh)
    Anonym (Kalle Pelle) skrev 2025-03-30 15:28:12 följande:
    Andemeningen var snarare att hon tyckte att intresset hade falnat från hennes sida, att utvecklingen borde gå åt andra hållet och om jag kände lika och om jag ville lägga ner. Svarade att jag inte märkt det öht men att det var helt lugnt om hon ville avsluta. Vill som sagt inte argumentera om det är så hon känner.
    Men då hade ju intresset svalnat. För er båda.
  • Anonym (Kalle Pelle)
    Anonym (Hh) skrev 2025-03-30 17:01:22 följande:
    Men då hade ju intresset svalnat. För er båda.
    Jag hade kunnat tänka mig att fortsätta men men. Får kanske bli en dejt paus tills jag känner mig sugen igen.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Kalle Pelle) skrev 2025-03-30 17:13:15 följande:
    Jag hade kunnat tänka mig att fortsätta men men. Får kanske bli en dejt paus tills jag känner mig sugen igen.
    Lär känna personen först...om du vill det skall vara länge så ökar det iaf förutsättningarna.
  • Anonym (Kalle Pelle)
    burleskburkläsk skrev 2025-03-30 17:23:28 följande:
    Lär känna personen först...om du vill det skall vara länge så ökar det iaf förutsättningarna.
    Lär känna först? Före vadå? Trodde det var det vi höll på med, men hon ändrade sig.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Kalle Pelle) skrev 2025-03-30 17:46:05 följande:
    Lär känna först? Före vadå? Trodde det var det vi höll på med, men hon ändrade sig.
    Du måste lära dig förstå enkla meningar.

Jag pratar inte om henne...det är historia pga att hon gav dig en chans att svara nåt vettigt och visa att du är den rätte men du bevisade för henne att du inte är det.

Hade varit intressant att hört hennes version av vad som faktiskt blev orsaken till att det sket sig.

Varför inte bara ringa henne och öppna hjärtat...det kanske inte funkar men det kanske det faktiskt gör.
    Det värsta du kan få är ett nej...det bästa är att ha henne vid din sida, i din famn...ett nej är aldrig kul men varför inte chansa?
    Hon kanske tänker på dig men vågar inte höra av sig...det vet inte du eller nån annan mer än hon!
  • Anonym (Signerad mig)
    Anonym (Kalle Pelle) skrev 2025-03-30 11:45:05 följande:
    Bekräftat att hon hade rätt, hur då? Om någon inte vill vara med mig känns det ju bara dumt att försöka övertyga henne. Hon har väl liksom rätt till hennes känslor.
    Bekräftat att hon hade rätt i att du inte bryr dig om henne, eller att det tar slut. 
  • Anonym (Lolla)
    Anonym (Kalle Pelle) skrev 2025-03-30 15:28:12 följande:
    Tror du misstolkade henne. kan det vara så att ditt beteende var lite kallt och dalade lite och det fick henne att tveka på just ditt intresse och det sänkte hennes lust att fortsätta investera i dig. Detta är något jag har upplevt flera gånger i dejting att mannen inte riktigt visat att han är intresserad av att dejta och lära känna mera, kommunikationen blir kortare och glesare.
    är man intresserad så behöver man visa det ordentligt, ingen vill vara någons "bättre än inget" dejt.
  • Anonym (vem)
    Anonym (Kalle Pelle) skrev 2025-03-29 20:26:06 följande:
    Tappat lusten helt för dejting nu

Träffade en skitmysig tjej som verkade rolig, vettig och trevlig. Dessutom struntade hon i min bakgrund och diagnoser som andra lätt skräms av, hon kändes trygg och stabil i sig själv och vi har snackat varje dag och allt har känts bra. Så skrev hon att hon tyckte att engagemanget och intresset verkar ha dalat och gjorde slut, från liksom ingenstans. En vecka har gått nu och jag har absolut noll lust att ge mig ut i dejtingsvängen igen, har helt tappat sugen. Känns inte så sannolikt att träffa en sån tjej igen i min ålder.
    Vad gör man åt det?

Det låter helt normalt att ta en paus och slicka sina sår när man blivit dumpad. Är väl inget du behöver göra nåt åt, mer än vänta och se om lusten att dejta kommer tillbaka. Och gör den inte det så får du väl fortsätta vara singel. 
Svar på tråden Tappat lusten helt för dejting nu