Vad gör man efter en otrohet?
Hej Ts, du vill veta hur en som varit otrogen bör handla efter att denne varit otrogen? Har otroheten blivit uppdagad? Eller är det något du mest tror?
Hej Ts, du vill veta hur en som varit otrogen bör handla efter att denne varit otrogen? Har otroheten blivit uppdagad? Eller är det något du mest tror?
Jag tycker inte att svaret "att inte vara otrogen" är något riktigt svar på min fråga. Vad jag är intresserad av är vad man gör efter en otrohet? Det är lika intressant vad man som otrogen gör som vad den som drabbats av otroheten gör.
Vad man gör gemensamt för att rädda sin relation alltså. Som de flesta nog vet räcker det inte att den som är otrogen visar ånger, den som blivit drabbad måste också bjuda till. Efter vad jag läst i trådar här pratas det i stort sett enbart om vad den otrogne bör göra. Då har man inte riktigt förstått hur relationer fungerar.
Relationer har man gemensamt ansvar för, oavsett vem som felar har man ansvar för att hjälpa till att lag vad som blivit trasigt.