Inlägg från: Anonym (123456) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123456)

Vad gör man efter en otrohet?

Skydda sig och duscha emellan

• Anonym (123456)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-04-05 16:54:34 följande:
    Ha Ha.. nu tycker du att du var rolig...va 

Tar man inte livet på allvar kan man alltid kosta på sig ett skratt.
    Du kanske tycker könssjukdomar är underordnat men jag tycker det är väldigt viktigt att undvika faktiskt. Det är inget att skratta åt. Hade jag haft en partner som utsatt mig för det så hade det nog gett större sår hos mig. Du frågade om det. Och det är så jag känner.

Och duschen är kanske löjligt men ja jag äcklas lätt av sånt. Det känns ofräsch. Men visst jag kan säkert ta förbi mig det om jag vill. Handlar ju om inställning
  • Anonym (123456)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-04-05 18:21:17 följande:
    Ja du, om man kan undvika könssjukdomar genom att duscha  ställer jag mig verkligen frågande till. Tror att du nog försökte vara lite rolig..Glad i alla fall.

Nu tror jag inte att det är könssjukdomarna som kommer upp som första tanke efter en otrohet, men ok, jag vet ju inte vilka du skulle vara otrogna med.

Det är inte alls så att jag negligerar detta men förhoppningsvis använder de allra flesta kondom vid otrohet.  Gör man inte det så utsätter man ju sin partner för mera än bara otroheten. 

Användandet av skydd vid samlag lämnar jag till en annan diskussion.  Hur man känner sig  är inte heller  intressant. Det är hur man som par hanterar krisen efteråt och reparerar relationen som jag tycker är intressant.
    Jag har inte sagt att man kan undvika könssjukdomar genom att duscha, det var därför jag skrev skydda sig. Duscha var en annan sak. Alltså svaret på din fråga är skydda sig plus duscha. Då skulle det ge minst sår hos mig. Och vad som lämnar sår det beror på visst på hur jag känner mig.
  • Anonym (123456)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-04-06 13:27:54 följande:
    Det som ger minst sår är att man tillsammans lyckas lappa ihop något som hotar att bli trasigt.

Allt man gör tillsammans stärker förhållandet.

Du ska inte tala om för mig vad som ger minst sår för mig, det vet jag bättre än du faktiskt.

Och om du redan anser att du har rätt svar så varför frågar du ens, konstig tråd

• Anonym (123456)
    Anonym (Trogen) skrev 2025-04-06 15:22:07 följande:
    Det är ett generellt råd i alla relationer. Tråkigt att du inte förstod detta.
    Om du tänker lite till på det så håller du nog med om att allt man gör tillsammans stärker banden till varandra.

Vill man inte gå vidare med varandra ska man tydligt och klart göra klart för varandra. Svårare är det inte.

I den här tråden vänder jag mig till de som vill fortsätta tillsammans efter en otrohet. Tror att jag tydliggjort detta.
    Jag har inte bett dig om några råd, sagt något om vad som stärker banden eller något om att inte vilja gå vidare, då jag vet inte varför du säger det till mig. Du ställde en fråga som jag svarade på.
Svar på tråden Vad gör man efter en otrohet?