Inlägg från: Lynx123 |Visa alla inlägg
  • Lynx123

Vad gör man efter en otrohet?

För mig så är trohet ett absolut kriterium för att förhållandet ska fungera. Kan jag inte lita på min partner så är allt förstört.

• Lynx123
    Anonym (Syndaren) skrev 2025-04-07 07:49:36 följande:

Vi hade det inte bra trots att vårt sexliv var bra. Vi jobbade inte på förhållandet och jag var olycklig. 

jag har inte varit med många sexuellt då jag träffade min sambo i ung ålder. Men träffade denna andra personen av en slump och det slog gnistror. Den här nya personen var på och jag gillade känslan av åtrå och passion.

Men jag mådde dåligt. Jag älskar min sambo och det som kommer hindra mig är att göra samba dumma misstag det är att minnas hur jag förstörde min sambo och krossade all tillit.
    Nu jobbar vi på vårt förhållande och det gjorde vi inte förut. Tanken på att förlora allt bra.
    samtidigt är vi starkare nu än förut men det är tufft.

Hoppas verkligen att det går att reparera men från egen erfarenhet så kan jag säga att det aldrig blir riktigt bra igen när ens partner bedragit och svikit. Det ligger alltid kvar och pillar på såren.
  • Lynx123
    Fridolini skrev 2025-04-07 11:23:54 följande:
    Fast det beror väl på? Klart att det tar ett tag och den som har.bedragit har mycket att bevisa. Får den bedragna en chans och bevisar att man inte ljuger, jobbar med sig själv och visar att man älskar personen så borde allt bli bra så småningom 
    Jag tror du menar bedragaren? Visst kan man försöka jobba på det, men det är rätt osannolikt att den bedragne någonsin kommer återfå fullt förtroende. Så fort något svårt i relationen händer eller om bedragaren är frånvarande så kommer sveket poppa fram igen. Der är ju bara en opålitlig person som är otrogen.
  • Lynx123
    Anonym (Trogen) skrev 2025-04-07 13:58:04 följande:
    Om din partner på en gång skulle berätta för dig att hen varit otrogen så är ju hen ärlig mot dig och undanhåller ingentig. Har inte detta med ärlighet att göra?
    Nej för då har hen ju redan visat att hen är en svikare som jag inte kan lita på. Skulle inte vilja vara ihop med en opålitlig person, helt enkelt.
  • Lynx123
    Anonym (Trogen) skrev 2025-04-07 17:44:11 följande:
    Hur vet du att en person är pålitlig?  Om du aldrig får reda på otroheten, är personen då mer pålitlig?
    Spelar väl ingen roll om jag vet eller inte? En bedragare är ju opålitlig, oavsett om det uppdagas eller inte. Däremot.litar jag på mina nära och kära om de inte bevisar motsatsen.
  • Lynx123
    Anonym (realist) skrev 2025-04-07 21:24:53 följande:
    Oh sweet child of summer...nära och kära kan allt ha sina hemligheter.
    Det är väl en självklarhet? Jag går däremot inte omkring och misstänkliggör alla. Det är så jag fungerar. Om jag sedan får veta att en person bedragit mig så kommer den personen inte längre vara nära mig igen.
  • Lynx123
    Anonym (Fungerar inte) skrev 2025-04-07 23:42:40 följande:
    Det där kommer ligga som ett moln över relationen. Ibland försvinner molnet och det känns bra, sedan kommer molnet tillbaka.

Handlar om spärrar och impulskontroll.
    Exakt så - det försvinner aldrig riktigt.
  • Lynx123
    Fridolini skrev 2025-04-08 12:19:01 följande:

Tycker det är fegt att inte förlåta den otrogna

Tycker att det tyder på god självrespekt och att det lär ut konsekvenstänk.
  • Lynx123
    KimLinnefeldt skrev 2025-05-28 10:21:43 följande:

Om jag tog ett tillfälligt snedsteg skulle jag inte berätta det för min fru. Jag skulle behandla det som andra misstag i livet - grunna en del på det, analysera det, och förlåta mig själv. Sen försöka att inte tänka på det. Se det som en av alla saker som kan hända i livet.

Så skonas både jag och hon.

På vilket sätt skonas hon?
Svar på tråden Vad gör man efter en otrohet?