Inlägg från: Enlite sladdis |Visa alla inlägg
  • Enlite sladdis

BF Decemberbebisar 2025

Jag vågar nog ansluta mig hit. Har fått sååå svaga test nu igår och idag. Men idag har de ökat🙈 men jag är hoppfull. Hela min kropp skriker att jag är gravid. Dock för tidigt för digitalt.

Jag fick ett ma i januari så är så nervös att det ska bli lika nu. 

Jag är äldre, 36 och sambon 34. Vi hade inte planerat att vi skulle ha ett gemensamt barn utan kände att vi var väldigt nöjd med våra barn, men blev gravid ovetandes och efter de vändes allt.

Jag har 3 barn sedan innan. Mina stora är 15 och 18 år. Och en sladdis på 8. Han har ett barn sedan innan på 7 år med diagnoser som är väldigt krävande. Så självklart Har vi övervägt flera gånger, då vi ska mäkta med och kunna ge alla barn de som behövs.

Nu hoppas jag verkligen att denna lilla krabba vill stanna och växa sig stor

• Enlite sladdis
    Anonym (N) skrev 2025-04-07 11:43:07 följande:

Hej! Vad roligt! 😍

Jag är också lite äldre. Jag blir 35 och min Sambo 33. Vi blir också en liten ?blandfamilj?. Jag har fyra barn i åldrarna 14, 12, 8 och 2,5  sedan en tidigare relation och det här blir min sambos första. Eller ja, snart sambo. Det har gått sjukt fort här då vi började träffas innan jul och även om vi pratat om barn så hade vi sagt längre fram. Men tydligen slarvade vi vid fel tillfälle 😅.  

Det ska bli roligt och spännande, jag tror att man löser det mesta om bara viljan finns där och man tänker på att det inte finns något rätt eller fel i hur fsmiljekonstellationer  ser ut. 

jag har varit och är väldigt nervös inför hur familj, vänner, kollegor och andra runt omkring kommer reagera och har därför bestämt mig att hålla tyst så länge jag kan 😅. 

Jag är också väldigt nervös! Min äldsta har förbjudit mig att skaffa fler barn, så hon lär inte bli glad. Hans ex kommer bli galen då de har en infekterad relation. 

Är dessutom provanställd då jag började en ny tjänst i januari🙈

Så jag hoppas kroppen ska palla, inget illamåendet och ingen mage (brukar svälla tidigt) så jag kan dölja det länge🙈
  • Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-07 07:32:05 följande:
    Ganska lik min situation, har 3 barn med en annan pappa än ärtans, de är 20, 16 och 9. jag och min man har en dotter på 1,5 år så detta blir min 5:e och hans 2:a. Jag är 36, fyller 37 och han fyller 41 i år så vi Räknas nog åt det äldre hållet också. 
    Jag känner mig fortfarande ung men ålder i detta fall säger annat.

Hur reagerade dina stora på förra graviditeten? Är så orolig hur mina ska reagera 
  • Enlite sladdis
    NIML skrev 2025-04-07 19:14:57 följande:

Min äldsta sa typ samma sak innan nr 4 kom. ?Inga fler syskon mamma? och då har ändå de fyra första samma pappa. 
    Vet inte riktigt hur de kommer ta det denna gången men ja. Förhoppningsvis lugnar det sig efter ett tag. 

Jag brukar också svälla tidigt. Jag är lärare så jag går på sommarlov i mitten på juli. Då är jag i v16. Tror du man lyckas dölja det så länge? Isåfall kan jag hålla det hemligt till v25 🙈😂 när skolorna drar igång igen. 

Jag hoppas kunna gömma de tills vi skrivit papper på tillsvidareanställning istället.. känner man lite elak. Nyss börjat, skriver avtal, kläcker nyheten. Min dröm är att dölja de tills ja kommer tillbaka från semestern i augusti.

du kanske kan klä dig i bra döljande kläder? Jag har arbetskläder, så hoppas en storlek större kanske gör så de går att dölja!
  • Enlite sladdis
    Anonym (NN) skrev 2025-04-09 12:32:04 följande:

Även jag har en dotter på 11 som kommer vara 12 när bebis kommer. Ända barnet så håller med om att det känns som att börja om! Vi är båda 34 när bebis föds så det känns ändå rätt i tid. 

Vi har inskrivning i morgon! Super nervös! Då jag endast känt av ömma bröst, svälld mage och springer och kissar 1 gång i timmen typ! Inget illamående och relativt pigg ändå så jag blir orolig! Jag hade oxå en kemisk i jan då strecken väva svaga som första dagarna och sedan försvann så jag testa många dagar efter bim! Men jag fick starka dyestealers rätt snabbt efter bim och jag fick gravid 3+ i helgen på digitalt så det känns tryggande ändå! 

Någon mer som inte känner så mycket symtom? 🥰

Jag har inte heller mycket symtom! Lite lite i brösten och sväller över magen på kvällen. Får inte igen mina jeans då😭 annars väldigt pigg
  • Enlite sladdis

Här är det nog missfall pågång:/ står 2-3 veckor på clearblue (doppade innan jag såg blodet) och svullen som jag skrev igår. 
    Men nu var de massa blod. Så ma i januari, och nu tidigt. Är nog inte meningen att det ska bli fler barn här:/

Får se om testen blir svagare kommande dagar innan jag hoppar ur helt härifrån 

• Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-10 07:32:47 följande:
    Åh :( håller tummarna att det är falskt alarm Och att blödningen beror på något annat. 
    Anonym (NN) skrev 2025-04-10 10:17:30 följande:

hålla all tummar att det inte är så ❤️ 

Tack snälla. Orkar inte ett till. 

Blödde när jag torkade mig imorse och lite under förmiddagen. Men kl 12 var allt borta. 

Testen har ökat från igår också. Både digitalt och vanligt 

Och symptomen blivit fler. 

Så jag vet inte. Har 20 mil enkel väg till privat ultraljud också:/ och såhär tidigt syns se inget 
  • Enlite sladdis
    Anonym (N) skrev 2025-04-10 20:47:08 följande:

Är det någon som känner sig sugen på att gå över till Facebook istället och skapa en privat grupp där? :) 

Jag hade gärna gjort de men vet inte hur man gör en grupp 
  • Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-11 11:57:10 följande:

Skapade en grupp, skriv PM till mig så får ni länk. Den är dold och icke synlig, såpass hög sekretess som det går. 

Har skrivit privat till dig
  • Enlite sladdis

Här kommer det symtom som kommer och går. Men är så orolig att det inte ska gå vägen:/ efter blödningen förra veckan och mitt MA i januari.

Min sambo är nog less på mitt humör redan. Han frågade om jag kommer vara såhär hela graviditeten 😂 men har ont i brösten, magen ibland, illamående till och från och allmänt trött och less. 

Sitter och funderar på om jag ska boka tidigt vul. Men har 20 mil enkel till närmsta. Så de blir ett kostsamt projekt. men känns långt att vänta till kub🥲

BF lista 🌷
    NN - 2/12
    Jasun - 12/12
    Enlite sladdis 14/12

• Enlite sladdis
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-15 08:45:19 följande:
    Lite svagt ännu men håller tummarna här. Har ett missfall bakom mig så känns läskigt nu att våga tro på att de ska bli. Har två barn sen inann så detta blir en liten sladdis om de går hela vägen. har hela livet sagt aldrig bebis i december .. nu bf 18 december 😂
    Vad roligt!! Jag har också sagt så! Alla syskon är planerade för att inte blir december. Och du bf i december😂 men de känns såå rätt
  • Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-15 11:45:10 följande:

Vi skulle också undvika december men jag tänkte ?hur stor chans att jag blir gravid på andra försöket när jag är nästan 37 år? och om jag blir det så kan jag ju bara bli glad liksom. Så en julklapp i år <3 

var på tidigt ultraljud idag och fick se ett litet hjärta slå. Enligt senaste mens skulle jag vara i 7+4 men visste ju att jag har lång cykel och sen ägglossning Så trodde Själv 6+4 men fick 6+2. hjärtat slog tydligt och fint, syntes på en gång. Och bara en bebis tack och lov. alltid Önskar mig tvillingar men inte denna gång. 

Skivka PM föresten om ni vill komma in i facebookgruppen:) 

Så härligt att få se hjärtat slå! Måste kännas lite verkligare nu 
  • Enlite sladdis
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-15 21:22:20 följande:

Ja så kan de gå. Nu hoppa jag bara att de inte blir missfall igen och att allt går bra. 

jag har dock sån himla ?ångest/oro? över att de ska vara några fel eller så. Aldrig känt så innan. Men har två barn 5,8 år och ett väldigt bra liv så jag brottas med känslor om att man jinxar de lixom. Svårt att förklara bara extrem oro. Skulle vilja göra kub och NIPT och moderkakaprov och allt. Men det får man ju inte. Här får vi ett ultraljud v 12 typ och sen RUL. Känns jobbigt. Ska man betala för egna.. är ju inte helt tillförlitlig ändå men ja många tanker jag brottas med. Vågar jag vara glad eller leder de till missfall igen? nån mer som känner likande? 

Jag känner lite liknande. Dels rädslan för missfall äter upp mig inifrån just nu. Vågar inte glädjas .känner hur jag bygger upp ångest/depression om det redan.

Sedan det med ett "friskt" barn är en stor oro. Jag har en son med problematik, men han klarar vardagen. sambons son har grav autism och if. Mäktar vi med ett barn till med någon avvikande sjukdom eller diagnos?

Jag kommer dock inte ta kub eller nipt. Jag känner att de visar så få grejer för att det ska vara värt det och stessen. Och npf osv visar sig inte på tester.
  • Enlite sladdis
    Anonym (N) skrev 2025-04-16 16:42:09 följande:

Hej på er. 

Vsrit på VUL idag som visade en hinnsäck med gulesäck motsvsrande v5+2. Jag ska enligt ägglossning vara 6+4. 

Jag tror att det är rätt kört för mig denna gången tyvärr. 😞

Hoppas verkligen det inte är så! 
  • Enlite sladdis

Jag går in i v 7 idag. Men oron äter upp mig totalt. Mitt mående har tagit rejält psykiskt. Känner hur det går ut över vardagen. 

Vecka 7 var veckan då vi fick avbryta allt i januari, är så orolig att det är samma nu att den inte utvecklas som den ska. Har första delmålet att komma till v 8

Har inte jättemycket symtom denna gång, helt galet hur olika det kan vara graviditet för graviditet.  Men räknar ner till ultraljudet om 8 dagar. .

• Enlite sladdis
    valkyrian skrev 2025-04-20 08:31:52 följande:
    Hoppas tiden går fort för dig! Vet hur det är att vara konstant orolig. Inte varit lika jobbigt denna graviditet för mig men nog finns det en viss oro som spökar. Men när 3 var jag ett vrak från början till slut. 
    Ja jag hoppas också det. Är så otroligt tacksam att jag får detta vul av regionen även fast de inte har tidiga egentligen.

Hur mår du i graviditeten?:)
  • Enlite sladdis
    Trohoppkärlek91 skrev 2025-04-20 18:55:46 följande:

Kul att läsa om er alla. jag går gärna med i fb gruppen men senare när vi berättat för de närmaste om graviditete. har ni alla berättt för vänner/familj eller hur tänker ni där? 

har funderat mycket på kub/nipt är 34 iår och i min region erbjuda de kub först efter 35. Men man kan ju boka privat me vet inte hur JG ska göra. Jag mår okej hittills men är väldigt lätt irriterad därför skulle ja hulk bertta för barnen här hemma men fick missfall i v 8 förra gången och blivit gravid direkt igen nu så vågar inte ?lita? på de ännu och vill skydda barnen från att bli ledsna typ. Svårt 🙈

Jag fick ett ma i januari. Så vågar inte berätta. Sedan vill jag gärna skriva min tillsvidareanställning innan det kommer ut . 2 av mina närmsta vänner vet.

Vi har precis spenderat 4 dagar med mannens familj, och det har varit hemskt! Jag tror att han syster förstår vad som är på gång, men respekterar och har inte frågat. Att dölja hur man mår känns så fel. Och är tufft! Men idag åker vi äntligen hem igen!
  • Enlite sladdis

Hur ser ni på energidryck/koffein?

Jag är starkt beroende av pepsi max och energidryck. Jag lyckas inte sluta som jag önskar men har koll så jag inte kommer över gränsen. Men tycker ändå det känns fel på något vis varje gång jag öppnar en energidrycks 🥲

Svar på tråden BF Decemberbebisar 2025