Inlägg från: Anonym (Lilla shrek) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla shrek)

Får beröm för mina muskler / styrka?

Blir lite förvånad.

Händer då och då att folk säger att jag är en stark person, med en stark kropp och mycket muskler. Jag delar inte själv den bilden alls.

Klart man blir glad av att höra det, men förstår inte riktigt varför.
    Känner mig väldigt långt ifrån min egna drömbild av mig själv.

Är inte så lång, tycker jag har fått en överviktig kroppsform och inte alls nöjd med varken magen eller storlek på musklerna. Jag gymmar heller inte i dags läget. Men ändå så får jag följd frågor som: "gymmar du? Eller hur har du fått så mycket muskler?"

Ser dom något i mig som jag inte lever upp i dagsläget men förmodligen kommer att göra en dag? Eller säger dom bara så för att vara snälla?

Ofta är de både längre och har mer muskler än vad jag själv har som säger det till mig. Dom kanske bara ser mig som en svag liten människa så dom säger några snälla ord för att göra mig glad ? Men samtidigt så, varför skulle dom då ställa följdfrågor ?

Ser mig själv som en ca 2:a i "snygg" överkropp. Alltså inte så snygg.
    Och i styrka ser jag mig själv som en kanske svag 3:a?

Men får ofta kommentarer från andra av samma kön. 

Vad har ni själva tänkt i liknande situation?

• Svar på tråden Får beröm för mina muskler / styrka?
  • Anonym (Lilla shrek)

Nej de kan inte alla vara homosexuella. 

Har hänt att någon enstaka har uttryckt att jag ser liten och klen ut, men blir förvånad över hur stark jag är sedan. Tro dessa ser mig som ett hot för att bli mer omtyckt än vad de som försöker trycka ner mig själva är. 

Men det är fler som berömmer mig än försöker "sätta sig" på mig. 

Svar på tråden Får beröm för mina muskler / styrka?