Inlägg från: Anonym (April april?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (April april?)

Gav syskonbarn aprilskämt, fick en utskällning

Skojade med syskonbarn idag på första april. Sms:ade och skrev att det var gratis utdelning av godis i en hel vecka på Coop. Skickade efter en stund april april.

Ok det var inte så roligt skämt. Jag ville bara skoja och kom inte på nåt bättre. 

Fick ett superargt sms av min lillasyster sen för hon hade läst sms:en då hon hade mobilen. Barnen är 6, 8 och 10 och hann aldrig se meddelandet (de använder inte telefon, bara hemma).

Känns sniket av min syster att tolka mig som taskig och inte fatta att jag ville skoja. Vi har bra kontakt så inte att hon är sur på mig.

Var jag så elak? Känner mig skitdum nu. 

• Svar på tråden Gav syskonbarn aprilskämt, fick en utskällning
  • Anonym (April april?)
    Daphodil skrev 2025-04-02 08:26:31 följande:

Jag brukar tänka: aprilskämta inte om nåt som troligtvis gör den andre överlycklig eller förkrossad. 

Godis kan tillhöra första kategorin för ett barn, så hade inte skämtat så. Sen tycker jag inte skämtet var fruktansvärt på nåt sätt, utan tycker det hade räckt med ett "välj gärna ett annat skämt nästa gång" från din syster. 

Nu i eftee tycker jag det var jättedumt av mig men min syster köper aldrig hem godis eller onyttigt så trodde dw liksom skulle tycka att va e det för skit typ
  • Anonym (April april?)
    NinniQX skrev 2025-04-02 03:03:31 följande:

Vad svarade din syster? 

Ingenting faktiskt. Blev så paff
  • Anonym (April april?)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-04-02 07:20:45 följande:

Nja alltså jag kan fatta din syster liiiite. Men nu såg ju inte barnen ens messen så det är ju inget att lägga energi på ens. Jag hade nog bara sagt "du kan ju inte skämta om sånt med barn" sen hade jag skrattat och inte tänkt på det mer. Så farligt va det verkligen inte. 

Känner mig jättedum nu o efterhand. Ville bara vara rolig
  • Anonym (April april?)
    Anonym (Oj) skrev 2025-04-02 11:38:21 följande:
    Fick ett superargt sms av min lillasyster sen för hon hade läst sms:en då hon hade mobilen.
    Förstår inte
  • Anonym (April april?)
    EpicF skrev 2025-04-02 11:57:33 följande:
    Om din syster inte svarade något hur kunde du då får ett "superargt" sms av din syster? 
    Jag trodde frågan var vad jag svarade. Jag svarade inte på hennes sms
Svar på tråden Gav syskonbarn aprilskämt, fick en utskällning