Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Cysta i bihålan

Japp jag har erfarenhet av det. En cysta som satt i bihålan vid näsan ovanpå tänderna. Den opererades bort med lokalbedövning av trigeminusnerven. Det var väl det enda läskiga trots att de förklarat noga hur det skulle kännas. Känslan blev att man inte kunde andas för att halsen sattes igen. Det funderades om man skulle gå igenom tandbenet ungefär ovanför hörntanden men man valde att dra ut tanden längst in och borra upp in till bihålan. Väl öppet så fiskades cystan ut. Klart lite obehagligt när de borrade. Cystan till analys som visade sig vara ofarlig. 

Blev väl omhändertagen och det gick förhålla devis snabbt. Inte särskilt ont efter. Störande med hålet men det växte igen. Så ingen oro. Det kommer att gå bra. De flesta cystor är beniga. Lycka till! 

• Anonym (Camilla)

Inga direkta symtom förutom lite tryckkänsla och täppt. Operationen gick snabbt. Minns inte riktigt men under 2 h från att jag gick in på Akademiska tills jag gick ut igen. Ingen direkt smärta. Skulle ta det lite lugnt så det inte skulle blöda. Själva hålet efter tanden var lite drygt. Ingen fara alls. 

Svar på tråden Cysta i bihålan