• Nikkik

8 månader, vilken ”bit” mat ?

Hej, första gångs mamma här.. har en 8 månaders son hemma som ätit på rätt bra sedan han var 6 månader (varvat med amning fortfarande). han har fått två tänder. 
    Jo, min fråga till alla mer erfarna här.. jag som så många andra är livrädd för att han ska sätta i halsen. Får sånt stresspåslag när jag ger majskrokar eller rån, som hittills gått bra. All Annan mat puréer jag fortfarande. jag vet vad jag ska göra om han sätter i halsen osv. 

nu till min fråga, help a mother out.. alla no med erfarenhet, vilken mat kan jag börja ge honom som är så säker som möjligt ? Förstår att det alltid finns risker, men finns det några nybörjare tips på mat som jag kan börja ge honom och om jag ska ge bitar, ungefär hur stora ska dom vara ? 

Tveka inte att beskriva väldigt tydligt 🤣
    Jag har tänkt ta upp detta och min rädsla nästa besök hos BVC men besöket bokades om från deras sida till senare i månaden. 

tar tacksamt emot tips 🙏🏻

• Svar på tråden 8 månader, vilken ”bit” mat ?
  • Nikkik

Tack snälla alla för fina tips och råd, jag tar tacksamt till mig ! 

jag har läst på knatteplock och solidstarts , dock vågar jag ändå inte riktigt. Ska prata med BVC är medveten om att min rädsla kan påverka honom och mig själv givetvis. stort tack för tips och råd ! 

Svar på tråden 8 månader, vilken ”bit” mat ?