• Anonym (kanelbullebajs)

Vem bajsar på min altan?

Ja, nu när jag skulle ta ut dynorna för årets första solstund på altanen så ligger det bajs på min soffa...en perfekt snurrad kringla, ungefär som en obarkad kanelsnurra. Ljust gråbrun och kanske 6 cm i diameter. Jag har googlat men hittar inget djurbajs som kan stämma. Förra året hade jag gjort misstaget att lägga min stora parasoll i soffan över vintern och då fanns samma typ av bajs fast många, gästen hade uppenbarligen använt min parasoll som personlig toalett, alla bajstollar i samma fina kanelbulleform...

Vem är det? Känns inte som katter som det finns gott om här annars.

• Svar på tråden Vem bajsar på min altan?
  • Anonym (J)

Du får väl sätta dig och hålla koll på din altan tills den skiter där igen 

• Anonym (Frida)

Sätt upp kamera 😁

Anonym (J) skrev 2025-04-03 12:48:27 följande:

Hur ska vi vets då?

Tja, jag tänker att någon kanske själv sett liknande bajs och vet vilket djur det handlar om?
    Anonym (Frida) skrev 2025-04-03 12:57:40 följande:

Sätt upp kamera 😁

Vet inte om jag är så pigg på att slänga ut pengar på övervakningsutrustning...oavsett så är det för sent nu då detta ju sker endast under lågsäsong när inte altanen används..
  • Anonym (Frida)
    Anonym (kanelbullebajs) skrev 2025-04-03 17:08:31 följande:
    Tja, jag tänker att någon kanske själv sett liknande bajs och vet vilket djur det handlar om?
    Anonym (Frida) skrev 2025-04-03 12:57:40 följande:

Sätt upp kamera 😁

Vet inte om jag är så pigg på att slänga ut pengar på övervakningsutrustning...oavsett så är det för sent nu då detta ju sker endast under lågsäsong när inte altanen används..
    Okej, visst. Varför tror du inte att det kan vara katt?
  • Anonym (X)
    Anonym (kanelbullebajs) skrev 2025-04-03 11:35:01 följande:
    Vem bajsar på min altan?

Ja, nu när jag skulle ta ut dynorna för årets första solstund på altanen så ligger det bajs på min soffa...en perfekt snurrad kringla, ungefär som en obarkad kanelsnurra. Ljust gråbrun och kanske 6 cm i diameter. Jag har googlat men hittar inget djurbajs som kan stämma. Förra året hade jag gjort misstaget att lägga min stora parasoll i soffan över vintern och då fanns samma typ av bajs fast många, gästen hade uppenbarligen använt min parasoll som personlig toalett, alla bajstollar i samma fina kanelbulleform...

Vem är det? Känns inte som katter som det finns gott om här annars.

Ett barn som smyger in och bajsar. Börja bajsa på alla grannarnas gräsmattor i revansch! Börja redan ikväll 
  • Anonym (J)

Kan vara en katt, vi har en som skiter mitt på gräsmattan. Samma ställe varje gång. Täcker inte ens över? Begriper mig inte på den. Har haft massor med egna katter men inte en enda har betett sig så.

• Anonym (Poop)
    Anonym (J) skrev 2025-04-03 17:33:26 följande:

Kan vara en katt, vi har en som skiter mitt på gräsmattan. Samma ställe varje gång. Täcker inte ens över? Begriper mig inte på den. Har haft massor med egna katter men inte en enda har betett sig så.

En bild hade ju hjälpt. Lite som det barnprogrammet där man hade inslaget Gissa bajset ..
    Katter som skiter mitt på gräsmattan och inte täcker över hade jag heller aldrig hört talas om. I min värld täcker katter alltid över.
    MEN - min särbo har samma problem, dels i rabatter men även mitt på gräsmattan på olika ställen. Är en revirmarkering helt enkelt.
    Nu har hon beställt kattskrämmor med solcellsladdning. 
    Får se om/hur de funkar.
    Anonym (Frida) skrev 2025-04-03 17:25:11 följande:
    Okej, visst. Varför tror du inte att det kan vara katt?
    Att jag inte tror att det är en katt är väl mest pga formen på bajset. Jag har sett mycket kattbajs, men aldrig i en sådan här perfekt form av en kanelbulle, det är verkligen en perfekt rund form med typ 3-4 varv. Mycket konstigt tycker jag
Svar på tråden Vem bajsar på min altan?