Inlägg från: Anonym (Poop) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Poop)

Vem bajsar på min altan?

Anonym (J) skrev 2025-04-03 17:33:26 följande:

Kan vara en katt, vi har en som skiter mitt på gräsmattan. Samma ställe varje gång. Täcker inte ens över? Begriper mig inte på den. Har haft massor med egna katter men inte en enda har betett sig så.

En bild hade ju hjälpt. Lite som det barnprogrammet där man hade inslaget Gissa bajset ..
    Katter som skiter mitt på gräsmattan och inte täcker över hade jag heller aldrig hört talas om. I min värld täcker katter alltid över.
    MEN - min särbo har samma problem, dels i rabatter men även mitt på gräsmattan på olika ställen. Är en revirmarkering helt enkelt.
    Nu har hon beställt kattskrämmor med solcellsladdning. 
    Får se om/hur de funkar.
  • Anonym (Poop)
    Anonym (kanelbullebajs) skrev 2025-04-03 17:51:52 följande:
    Att jag inte tror att det är en katt är väl mest pga formen på bajset. Jag har sett mycket kattbajs, men aldrig i en sådan här perfekt form av en kanelbulle, det är verkligen en perfekt rund form med typ 3-4 varv. Mycket konstigt tycker jag
    Som sagt - en bild hade kunnat säga 1000 ord ....
  • Anonym (Poop)
    FtS70 skrev 2025-04-04 20:25:32 följande:

Jag vet inte själv så jag frågade chatgpt. Håll till godo!

Djuret du tänker på är vombaten (wombat)!

Wombater är pungdjur från Australien, och de är kända för att deras bajs är kubformat ? ja, alltså fyrkantigt. Det liknar små kanelbullar eller tärningar, vilket är ganska unikt i djurvärlden. Formen hjälper bajset att inte rulla bort.

Hahaha, läste detta för ett tag sedan. Rätt fränt och unikt med kubformat bajs.
    Man undrar ju hur evolutionen "tänker". Det borde ju finnas en ultimat form och konsistens på bajs, eller? 
    Kanske olika beroende på om du är carnivor, herbivor eller omnivor. Men inom grupperna borde det råda likhet kan man tycka
    Har vegetarianer olika bajs gentemot oss som äter blandkost?
    Spännande frågor.
Svar på tråden Vem bajsar på min altan?