Lärare kär i rektorn
Du har fått flera fina råd och jag hoppas du kan få hjälp med att få prata med någon utomstående, det måste inte vara psykolog/terapeut utan du kan ochså vända dig till kyrkan där präster och diakonerna har tystnadsplik?.
Jag kan ochså dela en liknande erfarenhet jag är i mitt i nu.
För två årsen fick jag mitt drömjobb inom det jag utbildat mig till och det dröjde knappt 2 månader så hade jag blivit förälskad i min chef? Jag var och är fortfarande gift och har barn och han är singel.
Det blev ohållbart så jag berättade i förtroende för en dåvarande kollega som skvallrade för vår chef om detta o en jobbig tid följde o min man fick reda på det bla. Sant en massa annat som hände och det var prat om bla. Omplacering m.m . Känslorna för min chef har inte svalnat utan snarare tvärtom då han ( trots att han sagt att han endast ser mig som vän) visar med handlingar att det är mer än vänskap?
Vi hörs av utanför jobbet när vi inte får möjlighet stt träffas där.
Dessa känslor för honom har jag haft i snart 2 år och jag känner så starkt att jag älskar honom, men det komplicerar så mkt att han ör min chef och jag är gift, men vårt äktenskap är svajigt och har varit sedan min man fick reda på mina känslor?
Just nu mpr jag så otroligt dåligt över alla skuldkänslor grntemot min man kontra att jsg saknar min chef när vi inte ses eller hörs av.
Jag vet att kag ?borde? bryta all kontakt utanför jobbet med min chef men jag kan inte, jag vill inte mista honom..