Inlägg från: Anonym (Gift men förälskad i en annan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gift men förälskad i en annan)

Lärare kär i rektorn

Du har fått flera fina råd och jag hoppas du kan få hjälp med att få prata med någon utomstående, det måste inte vara psykolog/terapeut utan du kan ochså vända dig till kyrkan där präster och diakonerna har tystnadsplik?.

Jag kan ochså dela en liknande erfarenhet jag är i mitt  i nu.
    För två årsen fick jag mitt drömjobb inom det jag  utbildat mig till och det dröjde knappt 2 månader så hade jag blivit förälskad i min chef? Jag var och är fortfarande gift och har barn och han är singel.
    Det blev ohållbart så jag berättade i förtroende för en dåvarande kollega som skvallrade för vår chef om detta o en jobbig tid följde o min man fick reda på det bla. Sant en massa annat som hände och det var prat om bla. Omplacering m.m . Känslorna för min chef har inte svalnat utan snarare tvärtom då han ( trots att han sagt att han endast  ser mig som vän) visar med handlingar att det är  mer än vänskap?
    Vi hörs av utanför jobbet när vi inte får möjlighet stt träffas där.
    Dessa känslor för honom har jag haft i snart 2 år och jag känner  så starkt att jag älskar honom, men det komplicerar så mkt att han ör min chef och jag är gift, men vårt äktenskap är svajigt och har varit sedan min man fick reda på mina känslor?
    Just nu mpr jag så otroligt dåligt över alla skuldkänslor grntemot min man kontra att jsg saknar min chef när vi inte ses eller hörs av. 

Jag vet att kag ?borde? bryta all kontakt utanför jobbet med  min chef men jag kan inte, jag vill inte mista honom..

Anonym ((Lärare)) skrev 2025-04-06 11:07:02 följande:
    Nej, hemsk tanke. Det skulle vara katastrof om det kom ut hur jag kände /började spridas rykten. Som någon skrev ovan, barn skvallrar. Vuxna skvallrar också. Nej, hemskt.
    Ja, det kan jag verkligen skriva under med vuxna som skvallrar! Då min f.d kollega gick och berättade för vår chef om mina känslor för honom. Det är så skönt att denna kollegan slutat?
    Anonym ((Lärare)) skrev 2025-04-24 15:02:10 följande:
    Tack för ditt svar.
    Hur står du ut? Ja, detta lär ju gå över med tiden men tanken på att gå runt och leva någon sorts dubbelliv där jag måste tänka på hur jag beter mig runt h*n(mer än vad man behöver runt en chef) och vad jag säger om h*n och hur jag säger det i kanske flera år får mig att bara vilja kräkas. Detta är inte första gången jag fallit för en äldre person. Inte heller första gången jag har fallit för en upptagen och/eller "förbjuden" person. Jag är så förbannad på mig själv. Känner mig dum 99% av tiden min chef är i närheten. Som en tonåring som blir fnissig och inte vet var jag ska titta och kommer på mig själv med att kolla till kläderna och fixa håret när h*n är i närheten... när det är mer troligt att grisar flyger än att h*n skulle tycka att jag är allt annat än fånig och olämplig.

Och vi har ju faktiska tonåringar på min skola som kanske har mer kontroll över sina känslor än vad jag har. Att man kan vara en vuxen människa och samtidigt så jävla dum. Jag borde vara bättre än så här. Fan i helvete liksom.
    Sanningen är den att det vet jag knappt själv? lever liksom i två parallella världar om man så säger och det är fruktansvärt påfrestande?.
    Min chef( han är inte min högtsta chef utan har en mer mellanchefsbefattning) , och jag trivs så otroligt bra ihop och nu känns det som han inte är ointresserad direkt . Vi bokar in möten där vi pratat om allt mellan himmel  jord. Innerst inne fattar jag att det är fel , men vi kan inte låta blir att ha kontakt när vi inte ses på jobbet? 
    Vi är i en bransch där detta är stor tabu o vi båda ska vara stora föredömen för de människor vi möter.
    Häromdagen skulle han visa mig wn sak på sin dator på sitt lilla  kontor

Och vi stod nära varandra och tittade in i varandras ögon, sedan ville han titta på mitt smycke och rog upp berlocken o sen undrade han vad jag hade på min kjol( hsr en broderad älva på? det köndes magiskt o flortigt 

Och vi stod nära varandra och tittade in i varandras ögon, sedan ville han titta på mitt smycke och rog upp berlocken o sen undrade han vad jag hade på min kjol( hsr en broderad älva på? det köndes magiskt o flortigt 

Anonym (Liknande) skrev 2025-05-01 15:29:30 följande:

Jag är i en liknande situation med en förälskelse i en person som är upptagen och som jag inte kommer att få.
    Jag har varit med om detta flera gånger tidigare, oftast i tider när det inte är läge för mig att inleda ett förhållande. Även om det delvis är jobbigt så accepterar jag och är till och med glad att känslan finns där och tänker att det kanske finns någon mening med den ändå, även om det inte blir vi. Jag vet ju också att känslor går över när det gått tillräckligt lång tid.

För egen del vet jag inte om dessa känslor kommer att svalna överhuvudtaget? Det har gått 2 årsen jag blev förälskad i honom och nu känns det som jag älskar honom och även om någon av oss skulle byta arbetsplats  så tror jag vi skulle hålla kontakten ändå?
    Jag träffade min man som väldigt ung och nu få känna så här när man typ är medelålders är helt galet men underbart.
    Min kollega/chef har verkligen hittat in i mitt hjärta och det känns inte som en vanlig liten förälskelse då känslorna blir starkare för varje dag som går. 

Varje dag tänker jag attnu kanske det svalnat men det känslorn blir som sagt starkare och det är både fantas och fruktansvärt  plågsamt på samma gång. Men när vi möts är det som världen står stilla och allt som känns så lätt  och självklart med honom. Jag mår så bra i hand sällskap?

Svar på tråden Lärare kär i rektorn