Lärare kär i rektorn
Anonym ((Lärare)) skrev 2025-05-09 13:07:08 följande:
Jag försöker att se det positiva i att känna såhär. En sak skulle väl kunna vara att jag har fått en helt ny motivation och driv för jobbet. Delvis så har jag inte haft en enda sjukdag på länge, jag jobbar stenhårt och är på arbetet från tidig morgon till kanske 17-18 på kvällen. Under den tiden så har arbetet mitt hundraprocentiga fokus (Jag har aldrig fått så mycket gjort som jag fått under de senaste månaderna). När jag inte har lektion så är jag alltid vid mitt skrivbord. Jag är glad och sprallig och älskar att vara på arbetet, även när det är jobbigt. Motivationen är att träffa rektorn såklart och att vara riktigt jävla duktig på mitt jobb. Jag vårdar mitt yttre mer nu för tiden, är noga med att se proffsig ut, och att vara proffsig. Så på ett sätt så är jag ju en bättre lärare och kollega nu... inte en bättre förälder eller sambo dock.Skulle hen säga att jag är duktig så skulle jag nog inte veta hur jag skulle bete mig dock..:*D Kommer hen över till mig och säger något snällt så får jag hjärtklappning. Sen får jag ta en kalldusch när jag kommer hem. Det har blivit en del kalla duschar de dagar hen varit på jobbet och pratat med mig. Men ja, att duscha kallt ska ju vara bra för kroppen och för miljön.
Anonym (Liknande) skrev 2025-05-01 15:29:30 följande:
Jag är i en liknande situation med en förälskelse i en person som är upptagen och som jag inte kommer att få.
Jag har varit med om detta flera gånger tidigare, oftast i tider när det inte är läge för mig att inleda ett förhållande. Även om det delvis är jobbigt så accepterar jag och är till och med glad att känslan finns där och tänker att det kanske finns någon mening med den ändå, även om det inte blir vi. Jag vet ju också att känslor går över när det gått tillräckligt lång tid.