Sova på dagen
Min yngsta är också 2 månader och hon somnar oftast när jag ammar henne eller i vagnen. Ibland om hon har somnat i famnen går det att lägga ner henne i vagnen och vagga den lite men ofta vaknar hon när man lägger ner henne nånstans så jag brukar ligga bredvid henne och amma i sängen sen kan jag gå upp och då ligger hon kvar.
Jag sover med henne i samma säng , vet vad de säger om samsovning men BVC vet om det och tycker inte det är något problem , det här är mitt fjärde barn och alla har sovit med mig. Med första och andra barnet försökte jag litegrann med spjälsäng men det gick inte alls. Efter trean rensade vi ut i förrådet och slängde spjälsängen (visste inte om vi skulle ha fler barn) och nu kändes det inte som någon mening att köpa en ny eftersom hon vägrade sova ensam i baljan längre stunder redan på BB och ingen av mina har kunnat sova i spjälsäng.
Eftersom barnet inte kan rulla ur sängen än kanske du kan kan testa att amma (om du ammar?) och låta henne ligga kvar i sängen sen. Eller vila lite med henne om du vill och kan.