Inlägg från: Anonym (Ellen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ellen)

Kommer du att rösta i kyrkovalet?

Jag är inte med i SK så är inte röstberättigad.
    Men vetekatten om jag röstat ändå.

Det pratas inte om det, det finns inte mycket partipolitisk information. Så vad röstar man eg för?

Jag gick ur kyrkan 2004 då jag var i en situation när jag behövde varenda krona jag kunde få.
    Sedan när SK gömde flyktingar, ja då tänkte jag att hade jag inte lämnat då så hade jag lämnat nu.

Jag är troende så lite synd är det på något vis ändå.
    Men man får faktiskt tro utan att betala för det!

• Anonym (Ellen)
    Tyra myra skrev 2025-09-04 22:11:20 följande:
    Du kan inte rösta utan att vara medlem men du är säkert välkommen tillbaka om du ansöker om medlemskap.

Du kan googla de olika nomineringsgrupperna så kan du läsa vilken inriktning de har. 
    Jag vet att jag inte kan rösta.
    Att gå med igen är inte aktuellt.

Det kostar helt enkelt för mycket och jag känner inte att jag gagnas av det. Som sagt lite synd, då jag faktiskt är troende.
  • Anonym (Ellen)
    Anonym (JA, då jag är troende, kyrkoaktiv och tycker det är viktigt) skrev 2025-09-05 11:55:02 följande:
    För min del tycker jag inte om partipolitik ö h t i en kyrka. För egen del sitter jag i kyrkofullmäktige och röstar för att jag vill ge samfundet och den lokala församlingen bästa förutsättningar för att kunna verka för Gudsriket- alltså inte de vanliga samhällspoliska frågorna. Jag sitter i kyrkofullmäktige sedan några år för FK.
    Är det dig jag haft en diskussion med tidigare måntro, i en tråd som handlade om abort?
    FK, det är väl Frimodig Kyrka?

Jag har haft en diskussion med dem under Almedalsveckan för några år sedan. Det de sa gjorde mig oerhört skeptisk till er. 
Svar på tråden Kommer du att rösta i kyrkovalet?