Anonym (positivt att nån annan betalar) skrev 2025-04-08 08:27:10 följande:
Ibland måste man skriva rakt ut vad saker handlar om.
Att skrika Hora, jag skall knulla din mamma och annat i den stilen till poliser eller socialsekreterare är alltså vad du kallar "kritisera och komma med negativa kommentarer till tjänstemän"
Jag tror vi alla kan vara överens om att det är rätt oacceptabelt språkbruk och att det bör får konsekvenser eller?
Sen har vi "straffa" sjuka, förståndshandikappade och arbetslösa. Att få sänkta ersättningsnivåer är inget straff och har sin orsak, fler som nyttjar systemen och färre som bidrar får konsekvenser. Visst vi kan öka skatteuttaget på typ uskor för de är de som oftast blir förlorarna i ökat skatteuttag och lever fattigare liv än arbetslösa då arbete kommer med utgifter.
Att ha piercingar i ansiktet är helt ok, men det gör dig mindre attraktiv på arbetsmarknaden. Där jag jobbar (kommunal skola) har vi inga med vara sig piercingar eller synliga tatueringar. Det finns arbeten där sånt verkar vara positivt som Joe & the Juice men så är det inte på de flesta ställen. Det är ett en konsekvens att ett personligt val och ingen diskriminering.
När det gäller pensionssystemet så är det helt ett resultat av att man ger garantipensioner till människor som inte betalt in en enda krona till systemet och att hela systemet var väldigt länge uppbyggt som ett pyramidspel där inga pengar fonderades i kombination med inflationspolitik vilket har gjort att framförallt 30talisterna och även 40talisterna har haft väldigt bra pensioner då de inte hade en massa äldre som skulle få pension som vi har idag.
Jag tror TS nog menar att det finns risk för maktmissbruk också. Man kan vända på situationen. Kan man lita på att tjänstemän kommer använda det korrekt? Och inte sätta " dit" folk. Om dom så mycket som inte håller med eller uttrycker missnöje. Och vips, så är det kanske inte så säkert längre? Alla håller nog med om att det du nämner inte är acceptabelt.
Men gör man ett sämre arbete för att man har tatueringar eller piercings? Det tror jag inte. Sett massvis med sjukhus personal som har både och. Även i skolor.
Du låter inte speciellt medmänsklig. Det är första de människor som kämpar. Och dessa sänkningar gör så en hel del riskerar att man blir hemlös. Blir det krig. Då hoppas jag dessa människor skiter i dig fullständigt. Om du skulle befinna dig i en situation där du behöver hjälp.
Det är nu det blir ironiskt, eftersom du är just en sådan person som TS beskriver, och orsaken till att samhället ser ut som det gör. Kallt och hårt som sagt. Jobbar du med barn indirekt. Ör det ännu mer skrämmande. Jag skulle inte vilja att mina barn lärde sig denna människosyn. Fy fan.