Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Trumps tullar

Padirac skrev 2025-04-09 23:18:40 följande:

Då är du välkommen till Sverige för att gå runt för att komma till olika ställen för att köpa Ultra processad mat med corn syrup i extra stora serveringar.Tomte

Jo, den som kan någonting litet om endokrinologi känner till hur olika typer av kost påverkar kroppens ämnesomsättning, hormonsystem och hälsa.

Ultraprocessad mat innehåller tyvärr inte det som kroppen behöver för att upprätthålla en över tid fungerande ämnesomsättning. Det finns ett skäl till att stora delar av USAs befolkning är drabbade av det som kallas välfärdssjukdom, att skippa bilen har sina hälsofördelar, men det ersätter inte en balanserad kost som bygger på ej processade råvaror. 
    Jag antar att du vet att du simmar på jävligt djupt vatten just nu. Utan flytväst men med foliehatt på.
  • Anonym (?)
    Dr Nail skrev 2025-04-10 21:15:46 följande:
    De har en bra arbetsmoral. Men de kommer aldrig att arbeta lika hårt (och billigt) som kineserna till exempel, eller indierna.

Själv tar jag bort mina pengar från USA. Ser ingen framtid i det landet längre, bara en känsla jag har.
    Usa må väl ha en framtid men inte med nuvarande president och administration. 
    Tror få länder spöar Kina vad gäller arbetsmoral .... möjligen Nord-korea.
     Men det är ju inte heller frivilligt.
    I usa får man välja mellan operation och banklån om man inte vill avlida utan försäkring.
    Det har gnällts i alla år på våra svenska skatter men, titta på vad vi fått för pengarna!
    Utbildning, sjukvård, äldrevård. trygghet, föräldraledighet - listan kan göras lång.
    Det är vad jag vill betala min skatt till. 
  • Anonym (?)

Någon centimeter från en annan verklighet....
    Tvivlar på att ens detta var sant.
    Även en kass skytt borde kunna träffa en melon på det avståndet.

• Anonym (?)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-04-13 15:42:53 följande:

Om du inte anser att tex 5,5xx är mellan 5 och 6, är det ok för mig, kör med din egen matte om du vill.
    Nej det var slarvigt att skriva euro, menade de dåtida valutorna i FR, DE, NL, BE. 

Jag har inte skrivit något om när tidpunkten för inte allt för länge sedan var, så förstår inte varför du tar upp det när du citerar mig. Hallucinerar du? 

Vilka ni? Du kan adressera mig med du. 

???
  • Anonym (?)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-04-13 23:05:06 följande:
    Din fråga är inte så tydlig, du borde kanske formulera om den och gärna använda några ord då. 
    Frågan är baserad på en fullkomligt obegriplig kommentar.

• Anonym (?)

Vad spelar det för roll vad dollarn stod i 1992 gentemot vad den är värd idag?
    Lite som att sälja en bil som fick ny motor 1995 men är till salu 2025.

• Anonym (?)

Undrar vad hans agenda är? Vet han ens själv?
    Ok att han har sett till att omge sig med ja-sägare men finns det verkligen i staben runt honom med nykter syn på tillvaron?
    Han verkar ju varenda bokstavs-kombo utom en - I och Q.
    Någon påstod att han har 11 konkurser bakom sig och en av dem ska ha varit en av landets eller världens största. Sant eller inte har jag ingen aning om....
    Nu har han chans på nytt rekord - kursa hela USA och delar av eller hela världsekonomin.

• Anonym (?)
    klyban skrev 2025-04-20 18:02:37 följande:

KK är inte DEN största.....

För annars blir det konstigt och när jag först säger det inte är, och sen säger den är bland de största men ej nummer ett eller två.

Vem påstod att det var den största eller ens topp tre?
    Skit samma, klarar man inte att leda ett företag - hur ska man då klara att leda en nation?
    Han kan fan inte skrämma varken EU eller Kina så som han har gått fram i företagsvärlden. Rätt uppenbart för de flesta utom ett antal obildade amerikaner och en och annan vilseledd europè.
Svar på tråden Trumps tullar