Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Trumps tullar

Tow2Mater skrev 2025-04-29 23:56:52 följande:
    Hur tänkte de visa tullarna? en del varor kommer ha hela tullen lagd på varan, andra bara delvis och en del varor kommer inte ha tullen lagd på vara till slutkund alls utan plockas upp av andra led. Menar de att varje säljare ska definiera den tull/del av tull de har i priset på sin specifika vara? Och hur kommer det att visas då produkters kostnad varierar hela tiden genom olika prisalgoritmer, ibland kostar en vara $53,74 for att två dagar senare vara nere på $48,32. Hur ska tullen visas här?
    Vad skulle vara problemet med att visa tullarna menar du? Antar att du inte menar rent tekniskt, du kan ju inte tro att prisalgoritmerna skulle innebära några som helst problem att låta tullarna skifta beroende på pris vid en viss tidpunkt. Datan finns ju redan, vad skulle problemet vara med att hämta och visa.
  • Anonym (Mini)
    Tow2Mater skrev 2025-04-30 13:03:10 följande:
    Tänker mer hur de ska visas rättvist. Att en del låter hela beloppet läggas på vara till kund och andra inget alls, men varan kan ändå komma från samma ursprung. Och tullarna är ju satta på priset vid inkop, medan forsäljningspriset till kund kan skifta dagligen beroende på algoritmerna. Just det kan kanske losas med en beräkning som beaktar det, och automatiskt justerar, men jag ser mest en risk att det bara skulle visas som en generell % sats for allt med samma ursprung. Att kunden på något sätt skulle främjas av detta har jag svårt att se. Ser det mest som en politisk grej.
    Man är transparent och skriver ut vad som är vad. Kunden bestämmer utefter det, det lär ju vara en selling point efter övertygelse. Hur menar du att rättvisa kommer in i det, olika fält visar fakta, jag utgår ifrån att även amerikaner kan läsa text och siffror? Ja servrar på alla möjliga platser klarar av att göra beräkningar, det är en fiffig grej med datorer.
  • Anonym (Mini)
    Tow2Mater skrev 2025-05-31 15:34:01 följande:
     Du linkar till en komiker som frågar folk på stan om deras 'värsta pickup lines', verkligen. Undrar vem som är den mindre bemedlade med intellekt här.
    På svenska heter det länka. Det heter inte heller link utan länk. Om du ska skriva engelska så får du hålla dig till engelskspråkig media.
  • Anonym (Mini)
    Tow2Mater skrev 2025-05-31 15:46:53 följande:
    Ja har man inget bättre att komma med kan man alltid hacka på andras stavning och språk. Vad heter 'pickup lines' på svenska? jag minns faktist inte.
    Här hackas inte, jag berättar eftersom du inte förstår var gränsen går. Raggningsrepliker är inte nödvändigt att använda, link däremot ser bara för dumt ut.
  • Anonym (Mini)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-05-31 22:47:25 följande:

Även om jag inte kan förstå hur Big Mac D kunde bli vald, tror jag inte att det beror på något mentalt handikapp, utan snarare på ett annorlunda sätt att resonera, andra referensramar och skolning, brist på information etc. 

Nä, det kan ju inte gärna röra sig om att amerikaners hjärnor är sämre än resten av världen även om det verkar så. Hörde visserligen en teori om inavel som var intressant, det skulle förklara mkt i så fall. Jag tror dock på ett kulturellt handikapp som får amerikanerna att verka stendumma eller om dom faktiskt har lägre iq än t ex européer av nån orsak.
Svar på tråden Trumps tullar