Trumps tullar
T rump är så nyckfull. Först skulle EU drabbas av 20%-iga tullar. Sedan skulle de halveras i 90 dagar till 10%. Så plötstligt innan dessa 90 dagar gått skulle de höjas till 50%. Vad är det senaste?
T rump är så nyckfull. Först skulle EU drabbas av 20%-iga tullar. Sedan skulle de halveras i 90 dagar till 10%. Så plötstligt innan dessa 90 dagar gått skulle de höjas till 50%. Vad är det senaste?
Företag vill ha långsiktighet och förutsägbarhet och det får de inte med Trump.
Rederierna klagar. Halvfulla fartyg kostar lika mycket som ett helfullt.
Alltså de flesta av oss som inte bor i USA insåg ju redan före valet att Trump var en populist, en narcissist, en fara för demokratin, okunnig och fördomsfull. Varför insåg inte de amerikanska väljarna det? Antagligen för att de var lika okunniga och fördomsfulla.
Demokratins akilleshäl: När väljarna inte bryr sig om demokratin utan bara om sin egen ekonomi, då kan vem som helst som lovar guld och gröna skogar väljas.

Nej det finns ju bara en ras av människor, Homo Sapiens.
Men det brukar betraktas som rasistiskt att komma med svepande omdömen om en grupp människor indelade enligt tex religion eller nationalitet. Att tala om bristande intelligens beträffande alla eller större delen av amerikaner tycker jag är rasistiskt.
Även om jag inte kan förstå hur Big Mac D kunde bli vald, tror jag inte att det beror på något mentalt handikapp, utan snarare på ett annorlunda sätt att resonera, andra referensramar och skolning, brist på information etc.