Inlägg från: Anonym (Lägg inget krut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lägg inget krut)

Varför alltid skuldlägga kvinnor?

Jag läste denna imorse vid frukostbordet. Jag har själv valt bort barn, frivilligt. Du tar upp bra poänger. Men jag vill även tillägga att barn blir till av kärlek  med. Det krävs att man blir så pass kär eller älskar någon för att man vill få barn ihop. Det är ett stort steg för många. Jag gav upp dejting helt och hållet förra året. Kvinnor och män står för långt bort ifrån varandra när det kommer till värderingar bl.a. Jag insåg att jag aldrig kommer bli så där kär eller känna djupt för en man. Nu gör jag andra saker i livet istället. Och jag trivs väldigt bra med det. 

Jag förlorade intresset snabbt just när jag märkte att det är en höginkomsttagare. Dom flesta är ganska verklighetsfrånvända. Klart hon tycker det, hon lever ju i ekonomisk trygghet och välstånd. Klart saker ses som väldigt bra då lol. Blir inte så objektivt. Så la inget mer krut på denna dam.

Det är möjligt att män tar ut lite mer föräldradagar bu som hon nämner. Men jag ser i min vardag. Att det fortfarande är majoriteten kvinnor som drar det största lasset med barn. Och alltid vabbar istället för mannen.
    Det där med utbrändhet är ett annat problem med.

Sverige är inte heller det land, det en gång varit. Allt är så kallt nu. Och hårt. Finns ingen solidaritet.

• Anonym (Lägg inget krut)
    Anonym (Leta fel) skrev 2025-04-08 22:10:09 följande:
    Vad har det med debatten om en önskan att få eller slippa barn att göra? Låter mer som att du diskuterar samtyckeslagar i en tråd som inte handlar om det.
     Vaddå slippa? Tror du kvinnor är boskap eller något?  Mysigt sett att se på kvinnor. Inte förvånande att män tänker det. Det är ju inte ni som föder. Och ni kan omöjlig förstå vad det gör med en kvinna kropp och psyke och att man faktiskt kan dö. 

Varför i helvete skulle jag utsätta egna barn. För det som jag fick igenom barn. Dom skyller bli mobbade precis som jag blev. Det finns många som inte ska ha barn. Och en del är väldigt själviska och saknar insikt i hur det kommer bli för deras egna barn. Tänk vad mycket onödigt lidande man skulle slippa. Om fler tänkte efter lite.

Sen kan vi lägga till hur världen ser ut och klimatet.  Det är ingen värld jag vill ha barn i.

Dom enda som tjänar på barn. Är folk som har gott om pengar. Problemet är att samhället kommer kollapsa oavsett. Eftersom vi bygger ett samhälle som bygger allt mer på att det blir tillgängligt endast för folk med just pengar.

Kan man undvika lidande och fattigdom för sitt barn/ barn. Ska man anses sund. Allt annat är riktigt grymt emot barnen annars.
Svar på tråden Varför alltid skuldlägga kvinnor?