Inlägg från: Anonym (Y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Y)

Kika in mina symptom och skriv vad du tänker/tror

Hm, det är verkligen svårt att säga. Vet dock hur det är att analysera symptom efter äl när man vill bli gravid! Såhär var det för mig. Första gången jag blev gravid kände jag det cirka 7-8 dagar efter äl. Då började det sticka i brösten. Som små nålstick. Sedan kändes det som mensvärk konstant nästan och hade mycket flytningar. Jag testade positivt 9-10 dagar efter äl. 

Andra gången jag blev gravid kände jag INGENTING. Hade eventuellt lite mensvärk, men den kom efter bim. Testade negativt 10 dagar efter äl. Testade positivt i vecka 6. Så ja... verkligen olika. Spydde sen dagligen från vecka 8 till 19. Det gjorde jag inte under första graviditeten. 

• Anonym (Y)
    Anonym (Symptom) skrev 2025-04-05 21:06:20 följande:

Hur kändes den värk du då upplevde? Jag känner mest värk i ryggen men när jag tex ställer mig upp fort, går ur bilen, vänder mig i sängen hastigt så kan det mola till kanske i några sekunder i tjejmagen för att sen släppa.

Flytningarna du hade var dom vita och trådiga eller genomskinliga? Så har jag det. 

Kände lite på min tapp idag och den satt JÄTTE högt upp, och var sluten. Sen på ena sidan av den var den rätt mjuk och andra sidan väldigt hård. 
    Brukar den inte röra sig neråt efter ÄL?

Åh det var så länge sen. Men flytningarna var som vatten och det var rejält mycket. Jag trodde liksom jag fick mens när det rann till.. värken kändes bara som rejäl mensvärk. Mitt humör gick bananas också minns jag. Första graviditeten alltså. En vecka efter äl växlade jag mellan ilska och sorg snabbt. Kände mig också svimfärdig vid ett tillfälle innan bim. Jag hade många symptom tidigt under första graviditeten. 
Svar på tråden Kika in mina symptom och skriv vad du tänker/tror