Inlägg från: Anonym (Wow) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wow)

Porr otrohet?

Läser och hör kvinnor prata massor om att om deras partners tittar på porr så är det otrohet?

Jag är själv 100% emot porr, men det har ingenting med mig att göra. Att jag på något sätt blir kränkt för att en partner skulle titta på någon annan utan detta handlar enbart om porrfilmsindustrin. 

Hur kan det vara värre att se på porr för att man blir svartsjuk och inte den lilla detaljen att man sitter och tillfredställer sig själv med material på övergrepp? 

• Svar på tråden Porr otrohet?
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Övergrepp?) skrev 2025-04-06 11:45:12 följande:

Mycket porr som produceras görs av en tjej. Hon sätter upp en kamera, klär av sig, onanerar. Hon editerar/klipper det själv, lägger ut det själv. I hela processen utom själva tittandet på det och runkandet till det är det ingen annan inblandad än henne.

Ändå är det övergrepp? Övergrepp på sig själv? Vart är övergreppet? 

Och hon gör detta 100% av fri vilja? Inte för att det är ett enkelt sätt att tjäna pengar på? Inte för att hon har något annat problem i grunden utan hon vakna en dag och tänkte att onanera på film, det vill jag tjäna pengar på? 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Greta) skrev 2025-04-06 12:02:57 följande:

Försråe inte riktigt frågan men Nej, att titta på portar inte att vara otrogen. Är jag i en relation så får han gärna kolla på porr. Jag gör det. Vi kan göra det ihop. 
    Ser inte att man är otrogen för det.

Jag ser det inte som otrohet, jag ser det däremot lika moraliskt förkastligt som att köpa sex. Så det är inte mot mig han gör något dåligt utan det han konsumerar är det dåliga. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Linda) skrev 2025-04-06 12:21:32 följande:
    Hur vet du att hon HAR problem?  
    Hur vet du vad som är frivilligt och inte om du själv inte tittar ?

Visst finns det bitvis sunkig porr som absolut kan vara tveksam som du menar men en stor majoritet av amatörporr är idag upplagt av vanliga människor precis som du och jag.  
    Precis och eftersom man inte vet så tycker jag man inte tittar? amatörporren vet du inte om den är gjord för att vem som helst ska titta på eller om det är något som ett par gjort tillsammans för eget bruk så att säga. Och jag har inte sex med folk med minsta tvivel om att dom vill. För mig är det samma regel här. 
  • Anonym (Wow)
    Noname00 skrev 2025-04-06 12:48:18 följande:
    Vad är problemet att göra det av fri vilja på film?
    Problemet är att vi inte vet om det är av fri vilja. Om man inte vet så är det säkrast att låta bli? 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Övergrepp?) skrev 2025-04-06 13:09:39 följande:
    För att tjäna pengar och givetvis har hon problem i grunden. Det räcker med 5 minuters konversation med en "sådan" för att fatta att här är inte alla hästar i hagen. Personlighetsstörning, adhd osv.

Men vart är övergreppet?
    Att man utnyttjar någons utsatthet. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (CM) skrev 2025-04-06 19:07:22 följande:
    Varken erotisk litteratur, fantasier eller porr är otrohet.  Otrohet innebär att man tillsammans med en annan människa har sex.

Men porr är förövrigt är porr osmakligt och borde förbjudas
    Ja alltså jag skulle nog vilja likställa porr med sexköp.

Skulle min man ligga med typ en brud på krogen är han otrogen och gör något mot mig.

Om min man går och köper sex så går han och utsätter en annan kvinna för ett sexuellt övergrepp. Det är så jäkla mycket värre än att han enbart bedrar mig. 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (CM) skrev 2025-04-06 20:11:53 följande:
    Ja, något sådant som att köpa sex är ännu vidrigare än det mesta. Olagligt är det också
    Ja precis. Men porr skulle ingen våga att förbjuda i dagsläget då man inte har opinionen med sig. Nu är diskussionen att människor ska få välja själva om dom konsumerar porr eller inte och att det är varje människas fria val? men hela grejen med liberalismen är ju att man får göra vad man vill så länge det inte skadar andra. Och här vet vi inte vad man tittqr på.
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Ja, och fantasier...) skrev 2025-04-06 20:47:19 följande:
    Porr borde förbjudas.
    Vad exakt är porr?

Ska skönlitteratur som beskriver en sexuell handling förbjudas?
    Om handlingen beskrivs på ett sätt som du tycker och känner är osmakligt, ska den förbjudas då?
    Om handlingen beskrivs på ett sexigt sätt, på ett sätt som skapar sexuell lust hos läsaren, om någon skulle kunna tycka att det beskrivs på ett "porrigt sätt" ska den då förbjudas?

Ska serier som Outlander och Power förbjudas?
    Där finns scener som visar könsorgan, och/eller scener som kan skapa sexuell upphetsning hos tittaren, där finns scener som utan tvekan är lika sexuellt laddade och utmanande som vissa scener i s k porrfilmer, där finns sexuellt laddade nakenscener, där det tydligt gestaltas att samlag är pågående, och som samtidigt innehåller våldsskildringar, ska dessa serier förbjudas då?

Om inte, var går gränsen? Vem ska bestämma och sätta gränserna?

Ska du sätta gränserna?
    Eller personer som tycker lika som du, alltså människor som du och eventuellt någon har bestämt att dessa "tycker och känner rätt", är det dessa som ska sätta gränserna?

Vad exakt är att betrakta som porr? Vad är inte porr? Var går den exakta gränsen för vad det som ska vara förbjudet respektive inte förbjudet?

Förklara gärna vem som ska sätta gränserna och förklara på tydligt sätt, så att t o m en som jag klarar förstå, exakt hur det ska gå till att sätta gränserna? 

Du säger att por är osmakligt och borde förbjudas.
    Ok, du tycker och känner så.
    Borde då allting i den här välden som du tycker och känner är osmakligt förbjudas?
    Jag tror nog alla förstår vad som uppfattas som porr i detta sammanhang. Sedan är det ett problem när människor skadas 
  • Anonym (Wow)
    Anonym (Nn) skrev 2025-04-06 21:10:23 följande:

Vi kollar alltid på porr fast tjejer som onanerar. Ser inte jag som övergrepp direkt

Och hon gör detta av fri vilja? Meningen är att du ska titta på det? Det är inget hon gjort till en partner som han swdan lagt ut 
Svar på tråden Porr otrohet?