Inlägg från: Anonym (CM) |Visa alla inlägg
  • Anonym (CM)

Porr otrohet?

Helt ärligt förstår jag mig inte på detta porrsurfande.  Det är för mig totalt avtändande att se kvinnor förnedra sig på detta sätt.

Då är det mycket bättre att använda sig av fantasin när man behöver stimulans.
    Män som konsumerar dessa mängder porr måste bli skadade i sin sexualitet.

För mig får man gärna förbjuda porren.  Det räcker gott med erotiska bilder och noveller om någon skull tappa den egna fantasin

• Anonym (CM)
    Anonym (Ja, och fantasier...) skrev 2025-04-06 17:13:46 följande:

Om porr är otrohet,
    så måste också sexuella fantasier i så fall vara otrohet.

Och att läsa skönlitteratur som i sin handling innehåller någon form av beskrivning av en sexuell handling måste i så fall också vara otrohet...

Att titta på seriös film, eller serier, som innehåller någon form av sexuell handling är otrohet...

Det är väl ingen som har tittat på serier som Power eller Outlander?
    Usch, att titta på sådant är att vara otrogen!

Varken erotisk litteratur, fantasier eller porr är otrohet.  Otrohet innebär att man tillsammans med en annan människa har sex.

Men porr är förövrigt är porr osmakligt och borde förbjudas
  • Anonym (CM)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 19:30:26 följande:
    Ja alltså jag skulle nog vilja likställa porr med sexköp.

Skulle min man ligga med typ en brud på krogen är han otrogen och gör något mot mig.

Om min man går och köper sex så går han och utsätter en annan kvinna för ett sexuellt övergrepp. Det är så jäkla mycket värre än att han enbart bedrar mig. 
    Ja, något sådant som att köpa sex är ännu vidrigare än det mesta. Olagligt är det också
  • Anonym (CM)
    Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 20:28:59 följande:
    Ja precis. Men porr skulle ingen våga att förbjuda i dagsläget då man inte har opinionen med sig. Nu är diskussionen att människor ska få välja själva om dom konsumerar porr eller inte och att det är varje människas fria val? men hela grejen med liberalismen är ju att man får göra vad man vill så länge det inte skadar andra. Och här vet vi inte vad man tittqr på.
    Efter vad jag har förstått så visst skadar porr. Det finns ett ord för det, porrskadade, män och även kvinnor som inte längre kan ha ett normalt samliv med sina partners. 

Detta borde räcka för ett förbud tycker jag.
  • Anonym (CM)
    Anonym (Ja, och fantasier...) skrev 2025-04-06 20:54:09 följande:
    Är det din exakta definition gällande otrohet?

Jag är övertygad att de flesta håller inte med dig.
    Jag håller inte med dig.
    Självfallet finns det handlingar och känslor som utgör otrohet även utan att man har sex med varandra.

Men du är säker på att din partner kan göra vad den vill med en annan person, kan t ex ha vilken djup känslomässig, långvarig, kärleksfull relation som helst, fylld med kyssar och smek, med en annan person utan att du skulle betrakta det som otrohet, så länge de inte har regelrätt sex med varandra?

Jag och de allra flesta skulle inte hålla med om detta.
    Jag ser inget självklart med att tankar skulle vara otrohet. För det första är det inte helt lätt att styra sina tankar och för det andra kan vi aldrig veta vad någon annan tänker.  Detta skulle alltså innebär en ständig rädsla för att ens partner tänker på någon annan.  Detta är inte hälsosamt för någon. 

Kyssar och smek är lika mycket sex som penetration.  Detta tror jag att de flesta skulle hålla med om. Det spelar liksom ingen roll om man fysiskt penetrerar eller om man bara smeker varandra, det är fortfarande sex i mina ögon.
  • Anonym (CM)
    Anonym (Ja, och fantasier...) skrev 2025-04-06 21:51:22 följande:
    Vad bra att du har kommit på bättre tankar, att du inser det orimliga i det du skrev tidigare.
    Att du väljer korrigerar dig själv hedrar dig och var både klokt och bra.
    Jag har aldrig skrivit annat, vad jag vet. Har skrivit att jag fördömer porr i alla former eftersom det är skadligt på alla sätt och vis.

Vad gäller otrohet är det när man har sex med någon annan än ens partner. 

Tankar och fantasier däremot är inte otrohet. 

Jag anser att porr borde förbjudas eftersom den skadar både de som utnyttjas och de som konsumerar den.  
Svar på tråden Porr otrohet?