Anonym (Wow) skrev 2025-04-06 22:20:56 följande:
Detta handlar inte om vad som är osmakligt och inte. En sån diskussion hade ju mer varit då att kissa på varandra under sex är osmakligt och därför ska detta förbjudas..? Men det håller inte, för dom som kissar på varandra under sex vill detta, njuter av detta och det finns ett samtycke och därför är det okej, oavsett vad andra tycker.
Att filma sexakter eller onani oavsett om det är hemmaproducerat eller en stor industri bakom är porr för mig?. Det är inte att spela badminton på film eller tecknad/animerade personer som har sex.
Orsaken till att detta är problematiskt är att man
1. inte kan köpa samtycke som är professionell porr. Den typen av porr är sexköp som man filmar, det blir inte mindre sexköp för det och det är inte samtycke.
2. Hemmagjord porr vet du inte orsaken till att det existerar. Är det ett par som tillsammans samtyckt om att filma som sexakt och tycker detta är spännande, men det är tänkt för att dom två ska ha detta tillsammans? och så lägger en av parterna ut detta, då är det inte okej att konsumera detta, det är väldigt kränkande. När det kommer till typ onlyfans så har jag svårt att se detta som frivilligt heller. När man ser en 10 barns mamma börja med onlyfans när hon gått igenom en skilsmässa för att kunna gå ekonomiskt runt, då är det inte en mamma som är svinkåt och som njuter av att skapa porr, utan ett agerande i desperation. Det är inte okej att konsumera detta. På samma sätt som det inte är okej att tacka ja till sex med någon som man vet blivit utkastad hemifrån och som inte har någonstans att ta vägen och som hör av sig om Vi kan ha sex så den har någonstans att sova inatt. Det är inte samtycke då. Är man en snäll person då så erbjuder man en sovplats utan sex, lämnar numret till socialjouren eller svarar inte alls är t o m bättre?.
Detta handlar om samtycke. Inte vad som är äckligt och inte. Allt jag tycker är äckligt men som inte skadar andra ska vara okej? Att en part tycker det är okej betyder inte att det är samtycke?
Samma med många våldsfilmer, där de slår sönder o samman nån. Hur kan man veta att det inte är på riktigt? Finns många sadister som gillar detta och många är utsatta och behöver pengar. Sen är de uppsminkade efteråt och döljer sina slag säkert. Ingen som rikgit vet men jag konsumerar då inte våldsfilmer heller för den delen. Sen visst stora hollyhwood filmer kanske de har 100 kontroll på sånt.