Ikaros12 skrev 2025-04-07 20:53:13 följande:
Jag läste för ett tag sedan en intressant artikel som baserades på en vetenskaplig undersökning, som kanske kan vara intressant. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag läste den.
I den så tittade man vad som ansågs vara karismatiskt hos människor. alltså vad är det som gör att vi dras till andra och gillar att vara med dem.
På överlägset första plats kom att kunna kommunicera. att är genuint intresserad av den andra utan att döma och kan utrycka och dela med sig av sig själv på ett behagligt sätt. Att den andra personen på så sätt kan känna att den kan vara sig själv. samtidigt som att den känner sig lyssnad på och förstådd.
På andra plats kom att man hade visioner i livet och inte mål. Man tränar inte för en magruter utan för en god hälsa, eller att man vill arbeta med att hjälpa människor och inte att t ex bli en läkare. Att man är en person som på så sätt visar ett lugn och glädje inför livet. Ganska ovanligt då vi är många som tror att vi uppnår lycka först då vi något mål i livet.
på tredje plats kom att man var äkta eller autentisk. Inte att man alltid säger vad man tycker, men att man vågar vara sig själv och stå för det, samtidigt som att man är öppen för att ändra sig utifrån andras synpunkter. Att kan är äkta med ett gott hjärta
Först på fjärde plats kom utseendet och på en ganska låg procent. T
Jag tror att det land stämma ganska bra. Blir man bra på de ovanstående tre punkterna så tror jag inte bara att man har en finare karisma. Jag tror även att man ganska snart kan sortera bort människor som inte har de egenskaperna, så att man slipper ödsla tid på dem.
Alla oavsett utseende kan ha svårt att hitta kärlek. Va rädd om du kompis och låt henne vara svag hon också.
Vad som är karismatiskt och attraktivt är inte samma sak.
Du kan ha hur mycket karisma somhelst men är du tjock är du inte attraktiv.