Inlägg från: Anonym (Jonna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jonna)

Min kompis gnäller för att hon är snygg

Igår kväll satt jag och min kompis och prata i telefon. Hon har svårt att hitta kärleken, precis som jag. Vi har inte bråttom utan tar livet som det kommer. 

Vi började diskutera om varför vi båda har varit singlar i 4 år. Hon ser väldigt bra ut. En solklar 9 minst. Jag är mer en 5 a kanske 6a. Så jag frågaf henne rakt ut varför hon inte träffar någon, varför killarna hon fattar tycke för typ bara försvinner som för oss lite mer normalsnygga. 

Hon drar en djup suck och säger ja om jag nu är så jövla snygg så är det ju ännu mer ett slag att bli "ghostad eller att killen bara tappar intresset" är ju ett bevis på att jag inte är nått att ha. Dejta och ligga med mig går bra en stund sedan lär dom könna mig och drar. Självkänslan boostas inte direkt. 

Jag blev först arg. Tyckte det lät väldigt drygt. Men kan det ligga nått i detta? Hon får killar väldigt lätt. Snygga killar. Dom verkar bra men dom drar efter några månader. Hon är alltså inget att ha? Vill gärna förstå mig på detta. Jag kanske är lyckligt lottad som är mindre snygg? 

• Svar på tråden Min kompis gnäller för att hon är snygg
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (Snygga killar har för många alternativ) skrev 2025-04-06 13:23:12 följande:

Problemet är att hon träffar snygga killar, på hennes egen "nivå" utseendemässigt. Snygga killar får väldigt mycket uppmärksamhet, och de kan inte hantera uppmärksamhet på samma sätt som vi kan. Så de kommer ligga runt och de har alltid alternativ. För många alternativ och de kan inte välja mellan dem utan väljer alla alternativ samtidigt.

Hon måste sluta med det. Snygg kille är inte samma som bra kille. Det finns inga snygga bra killar. Hon får träffa fula istället. Bland de fula finns det bra. 

Han skall inte vara snygg, han skall också vara runt 10 år äldre än henne. Då hittar hon en bra! 

Förlåt men vem vill dejta någon man tycker är ful? Så desperat är hon verkligen inte. 
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (123) skrev 2025-04-07 13:41:07 följande:

Alla vill väl bli uppskattade för den de är och inte något annat. Om man är väldigt snygg eller rik så finns ju alltid risken att du blir vald pga det (och om du sedan blir bortvald så blir det som ett kvitto på att din personlighet är så hemsk att inte ens ytliga saker som utseende eller framgång kan kompensera), så förstår absolut hur hon menar.

När jag var ung så kände jag att mitt utseende var precis lagom bra. Tillräckligt snygg för att killar sku?le prata med en, men inte så snygg att de skulle bortse från personligheten så jag kunde lita på att de valde mig för mig.

Dj förstår nog på pricken vad hon  menar. Så tolka jag henne också. Hon  har konstigt nog ganska låg självkänsla trots all uppmärksamhet hon får. Är väl just den där känslan att inge duga längre. Få så mkt uppmärksamhet för att sedan pang förlora den helt när killen lessnar. Är faktiskt en baksida med att vara snygg. 
  • Anonym (Jonna)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-07 14:51:57 följande:
    Jag undrade först samma sak. Förstod inte heller den kopplingen. Tyckte rubriken var helt missvisande och förstod inte alls varför TS blev arg eller vad hon tyckte lät "drygt". Men jag tänker att TS kanske menar att hon först uppfattade det som att kompisen klagade över att det skulle vara svårare för henne att träffa nån för att hon är snygg, att det är jobbigare för henne, mer synd om henne osv. Sen kom hon ju på vad kompisen egentligen menade. Men jag kan på ett sätt förstå att man stör sig på folk som bara "åh stackars mig som är så snygg". Svårt att förklara hur jag menar. Hoppas ni fattar.
    Du fattar exakt mitt röriga inlägg. Jag menar inget illa mot henne. Blev irriterad när hon gnällde men vaknade upp till hennes verklighet efter vårt samtal. 
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (S-G) skrev 2025-04-07 18:17:18 följande:
    Men du skriver FORTFARANDE att hon gnällde!
    Men läs en annan tråd då, som du inte irriterar dig på. 
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (S-G) skrev 2025-04-07 19:40:56 följande:
    Låt inte din dåliga självkänsla gå ut över andra, varken oss eller kompisen.
    Öm tå? 
  • Anonym (Jonna)
    Anonym (S-G) skrev 2025-04-07 20:23:38 följande:
    Dåligt försök och du svarar fortfarande inte på mitt första inlägg.
    Var en annan som förklarade det för dig som förstod. Jag skrev att hon fattat rätt. Så jo jag har svarat 
  • Anonym (Jonna)
    Ikaros12 skrev 2025-04-07 20:53:13 följande:

Jag läste för ett tag sedan en intressant artikel som baserades på en vetenskaplig undersökning, som kanske kan vara intressant. Tyvärr kommer jag inte ihåg var jag läste den.

I den så tittade man vad som ansågs vara karismatiskt hos människor. alltså vad är det som gör att vi dras till andra och gillar att vara med dem.

På överlägset första plats kom att kunna kommunicera. att är genuint intresserad av den andra utan att döma och kan utrycka och dela med sig av sig själv på ett behagligt sätt. Att den andra personen på så sätt kan känna att den kan vara sig själv. samtidigt som att den känner sig lyssnad på och förstådd. 

På andra plats kom att man hade visioner i livet och inte mål. Man tränar inte för en magruter utan för en god hälsa, eller att man vill arbeta med att hjälpa människor och inte att t ex bli en läkare. Att man är en person som på så sätt visar ett lugn och glädje inför livet. Ganska ovanligt då vi är många som tror att vi uppnår lycka först då vi något mål i livet.

på tredje plats kom att man var äkta eller autentisk. Inte att man alltid säger vad man tycker, men att man vågar vara sig själv och stå för det, samtidigt som att man är öppen för att ändra sig utifrån andras synpunkter. Att kan är äkta med ett gott hjärta

Först på fjärde plats kom utseendet och på en ganska låg procent. T

Jag tror att det land stämma ganska bra. Blir man bra på de ovanstående tre punkterna så tror jag inte bara att man har en finare karisma. Jag tror även att man ganska snart kan sortera bort människor som inte har de egenskaperna, så att man slipper ödsla tid på dem.

Alla oavsett utseende kan ha svårt att hitta kärlek. Va rädd om du kompis och låt henne vara svag hon också.

Tack, detta var intressant. 
  • Anonym (Jonna)
    Ikaros12 skrev 2025-04-08 16:26:14 följande:

Jag tror inte alls att det behöver betyda att ts kompis är tom när hon börjar prata. Det är inte alltid så lätt att börja träffa någon ny och det är sällan man är sig själv i början av relationen. Blyghet, osäkerhet eller annat kanske kan upplevas som tom eller tråkig. Tyvärr går många miste om fantastiska människor för att de inte ger dem en chans att visa sitt riktiga jag. Jag hoppas att ts förstår att på många sätt så kämpar hon och hennes kompis med samma saker i sitt sökande efter kärlek. Däremot kanske hennes kompis har ett större utbud. Det behöver i sin tur betyda att det är lättare att hitta en fin person att bygga en relation med. Förmodligen är det ungefär lika stor del idioter som visar intresse oavsett hur du ser ut. 
    Hon är inte blyg. Kanske osäker på sig själv men kan nog lova att killarna har väldigt roligt ihop hennes sällskap. Hon blir aldrig någonsin ONS. Dom vill ha mer. Upplever att det mer snack än verkstad om ni förstår hur jag menar, när hon träffar någon. Men dom blir tysta efter några månader. Sen kommer dom alltid tillbaka. Ingen kan släppa helt men ändå vill dom inte mer. Det är väldigt tufft för henne. 
Svar på tråden Min kompis gnäller för att hon är snygg