• Anonym (Jonna)

Min kompis gnäller för att hon är snygg

Igår kväll satt jag och min kompis och prata i telefon. Hon har svårt att hitta kärleken, precis som jag. Vi har inte bråttom utan tar livet som det kommer. 

Vi började diskutera om varför vi båda har varit singlar i 4 år. Hon ser väldigt bra ut. En solklar 9 minst. Jag är mer en 5 a kanske 6a. Så jag frågaf henne rakt ut varför hon inte träffar någon, varför killarna hon fattar tycke för typ bara försvinner som för oss lite mer normalsnygga. 

Hon drar en djup suck och säger ja om jag nu är så jövla snygg så är det ju ännu mer ett slag att bli "ghostad eller att killen bara tappar intresset" är ju ett bevis på att jag inte är nått att ha. Dejta och ligga med mig går bra en stund sedan lär dom könna mig och drar. Självkänslan boostas inte direkt. 

Jag blev först arg. Tyckte det lät väldigt drygt. Men kan det ligga nått i detta? Hon får killar väldigt lätt. Snygga killar. Dom verkar bra men dom drar efter några månader. Hon är alltså inget att ha? Vill gärna förstå mig på detta. Jag kanske är lyckligt lottad som är mindre snygg? 

• Svar på tråden Min kompis gnäller för att hon är snygg
  • Anonym (Rob)
    Ikaros12 skrev 2025-04-07 21:29:15 följande:
    Det beror på vad du lägger i begreppet och hur du ser på det. Ts undrade varför hennes vackra kompis inte lyckades bättre med killar. att hon blev dumpad efter ett tag. Det kan absolut bero på killarna tröttnar. Men varför tröttnar de. Har man mycket val så är min erfarenhet att man kan tröttna på personer man umgås med oavsett hur de ser ut, medan andra personer stannar i livet oavsett hur de ser ut. Att bli trygg i sig själv och kunna kommunicera är något man förhoppningsvis utvecklar med tiden, men det tar ofta tid. Jag förstår verkligen att vackra människor kan ha svårt att lyckas i relationer precis lika mycket som mindre vackra. Jag tror att karisma kan ligga som en del av det.
    Jag håller med dig om att karisma kan vara problemet.  Men karisma kan inte kompensera för utseendet.   En människa är ett paket av egenskaper.
    Finns inte utseendet blir summan av paketet noll .  Så är det för mig iaf.   Är karisman sämst och utseendet topp blir också summan noll...
  • Anonym (qwerty)

Gissar att det är ett fall av "varför köpa kon när man får mjölken gratis" Trist att säga det men om hennes förhållanden är ett par månader så har killarna redan fått ut det de vill av det hela, finns ingen anledning att stanna.

• Anonym (Vad vill du ha?)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-04-07 23:09:49 följande:

Gissar att det är ett fall av "varför köpa kon när man får mjölken gratis" Trist att säga det men om hennes förhållanden är ett par månader så har killarna redan fått ut det de vill av det hela, finns ingen anledning att stanna.

Alla får inte flyktbeteende när de "fått vad de vill ha", det är förbehållet rastlösa själar, så kanske lika bra att ts vän slipper dem. Många vill stanna för mer när de fått vad de vill ha och de vill fortsätta att få och upptäcka mer hos den de tycker om.
    Vad menar du?
    Att majoriteten män bara vill ha ett kortare knullförhållande?
    Att kvinnor borde vägra sex i flera månader? Det är väl bättre att ta sexet så att hon får ut något av långt dejtande oavsett om han sen tappar intresse eller om hon gör det?

Jag tror att ts kompis antingen dras till fel killar eller så ser många hennes personlighet som mindre smickrande.
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-07 21:32:20 följande:
    Jag håller med dig om att karisma kan vara problemet.  Men karisma kan inte kompensera för utseendet.   En människa är ett paket av egenskaper.
    Finns inte utseendet blir summan av paketet noll .  Så är det för mig iaf.   Är karisman sämst och utseendet topp blir också summan noll...
    Vi säger att du träffar en tjej som är galet smal men snygg ändå.
    Hur ska du lyckas behålla henne? 
    Hon lär ju tröttna rätt snart när hon inser att det enda du kan prata om är vikt. Har du fler sidor och intressen? 
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-04-07 21:18:38 följande:
    Vad som är karismatiskt och attraktivt är inte samma sak.
    Du kan ha hur mycket karisma somhelst men är du tjock är du inte attraktiv.
    Helt enig, precis som med en kort man.
    Karisma kan han absolut ha, men attraktiv? Näää...
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Jonna) skrev 2025-04-06 12:13:19 följande:
    Min kompis gnäller för att hon är snygg

Igår kväll satt jag och min kompis och prata i telefon. Hon har svårt att hitta kärleken, precis som jag. Vi har inte bråttom utan tar livet som det kommer. 

Vi började diskutera om varför vi båda har varit singlar i 4 år. Hon ser väldigt bra ut. En solklar 9 minst. Jag är mer en 5 a kanske 6a. Så jag frågaf henne rakt ut varför hon inte träffar någon, varför killarna hon fattar tycke för typ bara försvinner som för oss lite mer normalsnygga. 

Hon drar en djup suck och säger ja om jag nu är så jövla snygg så är det ju ännu mer ett slag att bli "ghostad eller att killen bara tappar intresset" är ju ett bevis på att jag inte är nått att ha. Dejta och ligga med mig går bra en stund sedan lär dom könna mig och drar. Självkänslan boostas inte direkt. 

Jag blev först arg. Tyckte det lät väldigt drygt. Men kan det ligga nått i detta? Hon får killar väldigt lätt. Snygga killar. Dom verkar bra men dom drar efter några månader. Hon är alltså inget att ha? Vill gärna förstå mig på detta. Jag kanske är lyckligt lottad som är mindre snygg? 

Handlar om att få män har självförtroende att gå efter de snyggaste kvinnorna. Sedan blir män mindre lojala ju snyggare och framgångsrika de blir.
  • Ezmeraldah
    Eurydike skrev 2025-04-07 21:22:56 följande:
    Efter allt du har skrivit om smalhet så föreställer jag mig att du ser ut som ett godissnöre. Inte på ett dåligt sätt alltså, utan det är bara den bilden jag får upp 😂 Sorry! Det där var helt OT! 😅
    Nej, han har bmi 23.8. 

Har man en hemsk personlighet spelar utseendet ingen roll. Jag har bmi 16 men skulle aldrig befatta mig med en man som uttrycker sig och resonerar som du eller har de värderingar du har. 
    Ezmeraldah skrev 2025-04-08 06:49:03 följande:
    Nej, han har bmi 23.8. 

Har man en hemsk personlighet spelar utseendet ingen roll. Jag har bmi 16 men skulle aldrig befatta mig med en man som uttrycker sig och resonerar som du eller har de värderingar du har. 
    Oj då, rob är alldeles för fet enligt egen utsago dåDrömmer
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Vad vill du ha?) skrev 2025-04-08 02:25:34 följande:
    Vi säger att du träffar en tjej som är galet smal men snygg ändå.
    Hur ska du lyckas behålla henne? 
    Hon lär ju tröttna rätt snart när hon inser att det enda du kan prata om är vikt. Har du fler sidor och intressen? 
    Jag har aldrig pratat om vikt med mina ex.
  • Anonym (Rob)
    Anonym skrev 2025-04-08 05:27:24 följande:
    Helt enig, precis som med en kort man.
    Karisma kan han absolut ha, men attraktiv? Näää...
    Kvinnor kan iaf gå ner i vikt.
Svar på tråden Min kompis gnäller för att hon är snygg