Orgasm
Under våra första år ihop kom min fru bara enstaka gånger, men numera kommer hon i princip varje gång.
Sättet vi gör det på är att vi kombinerar penetration med att jag eller hon smeker hennes klitoris. Det kan kännas som lite fusk, men hon intygar att det känns mycket bättre när vi gör det tillsammans på det sättet än när hon gör det ensam. Det ställer lite krav på ställningen, för att man ska kunna komma åt hennes klitoris ordentligt med fingrarna.
Vi har blivit ganska kreativa med åren, men det lättaste är att hon står på knä och stöder sig med ena handen mot madrassen eller väggen, medan hon smeker sig själv med andra handen (Detta föregås av förspel och annat trevligt). Jag tränger in i henne bakifrån, alltså typ doggy, men inte för mycket/ofta. Jag ska snarare in och sen snabbt ut helt, och vänta några sekunder innan jag upprepar. Inte förrän hon signalerar (eller jag märker) att hon närmar sig kör jag på mer rytmiskt. Detta ger henne bra kontroll över klitorisstimulansen, så det blir till viss del som att hon sköter det själv, men jag är liksom med och gör det bättre. Det händer att hon kommer medan jag smeker hennes klitoris också, men inte lika ofta.
Vaginalt har hon aldrig kommit. Hon kan skvätta eller få s k "fontänorgasm" ibland, men känslan av det har för henne inget med en "riktig" orgasm att göra. Det är inte ens alltid hon märker det själv.
Var olika stimulanspunkter sitter och vad de heter verkar det finnas många teorier om. Det bästa jag kunnat läsa mig till är:
- Klitoris, eller yttre klitoris, den vet alla var den sitter. Det är i slutändan av denna de flesta kvinnor kommer.
- Runt mynningen till slidan finns massa nervändar som gör mynningen väldigt känslig. Man ska inte underskatta att "pilla" med fingrar eller ollon som förspel, innan djupare penetration sker. Ju mer sånt pillande, desto bättre brukar penetrationen bli sen, är vår erfarenhet.
- G-punkten är den "svampiga" ytan på framsidan strax innanför ingången till slidan. Den har såklart en viktig roll i sexet, men ensidig stimulans av denna ser vi inga poänger med.
- Strax innanför G-punkten sluter sig den inre delen av klitoris runt slidan. Att den sitter ihop med klitoris betyder inte att alla kvinnor kan komma av stimulans här, men det berikar liksom stimulansen av penetration och kan göra det lättare att komma på andra sätt.
- A- och C-punkten sitter, som jag förstår det djupare in i vaginan. Men här verkar fakta och olika kvinnors erfarenhet spreta ganska mycket - Vissa älskar stimulans, andra tycker det är obehagligt. Min fru brukar inte tycka in för djup penetration förrän hon är riktigt igång, kanske har det med dessa punkter att göra.