• Anonym (-)

Bör jag vara orolig? Är min tjej kär i henne?

Jag är en homosexuell tjej som är ihop med en tjej som också är homosexuell. Vi träffades för snart typ två månader sen. Hon har en kompis som är straight/bi som hon är väldigt nära, dom pratar i telefon flera gånger i veckan (oftast varje dag) och det är ofta långa samtal. Idag var det två timmar. Och sen umgicks dom också senare idag innan hon kom till mig. Och dom ska ses snart igen om nån dag. Dom hade nyss filmkväll också och jag vet då att dom båda låg i sängen bredvid varandra och tittade på tv. Och dom brukar laga middagar och äta tillsammans och dom har mycket kontakt när dom inte ses och skickar hela tiden videor och bilder, även från TikTok osv. Mycket hjärtan skickar dom också, typ hela tiden, och min tjej bryr sig mycket om henne och dom bryr sig mycket om varandra, jag såg att min tjej hade skrivit till henne att det inte finns nån hon kan prata med på det sätt som hon kan prata med henne. 

Är detta ok? Bör jag vara orolig? har min tjej känslor för denna kvinna?

• Svar på tråden Bör jag vara orolig? Är min tjej kär i henne?
  • Anonym (a)

Jag kan utan problem umgås så med mina straighta vänner. Nej, jag är inte hetero och nej jag är inte kär i mina vänner.

• Anonym (-)
    Anonym (a) skrev 2025-04-06 21:52:41 följande:

Jag kan utan problem umgås så med mina straighta vänner. Nej, jag är inte hetero och nej jag är inte kär i mina vänner.

Men tycker att det är lite väl mycket kontakt och gulligull för att bara vara vänskap 
  • Anonym (a)
    Anonym (-) skrev 2025-04-06 21:56:35 följande:
    Men tycker att det är lite väl mycket kontakt och gulligull för att bara vara vänskap 
    rätt normal tjejvänskap nu för tiden
  • Anonym (Soile)

Lite varningsvibbar får man ju, men det kan lika gärna vara nära vänskap.

• Anonym (Lesbian)

Det kan mycket väl vara en nära vänskap. Hur länge har de varit vänner,? Tänker att om de varit vänner länge så borde det ha hänt något tidigare om det varit annat än vänskap.....
    Samtidigt så förstår jag om du känner dig utanför när hon uttrycker att hon inte kan prata med någon så.aom hon pratar med sin vän. Men så kan det vara med bästa vänskap.

Jag är själv lesbisk och har en så nära väninna, min sambo kan ibland tycka att det är jobbigt att vi lägger så mycket tid på vår vänskap. 

• Anonym (Hej)

Om det är okej eller inte får du bedöma själv. Har du pratat om detta med henne? Jag tror inte nödvändigtvis hon är kär i hennes vän, jag är bi och har vänner jag är väldigt nära och har mycket kontakt med. Periodvis har vi umgåtts nästan varje dag eller prata varje dag. Annars skriver vi mycket osv osv. Men jag är inte kär i dom. Ni har inte varit ihop så länge så antar att hon varit vän med den där tjejen kanske långt sen innan? Isåfall hade dom väl haft ihop det innan? Prata med din flickvän och berätta lugnt om din oro. Det skulle också kunna vara svartsjuka men oavsett så förstår jag att detta är jobbigt för dig. Kolla om du kanske kan börja lära känna hennes vän? Så du inte känner dig lika utanför och att ni kan umgås tillsammans?

Svar på tråden Bör jag vara orolig? Är min tjej kär i henne?