• Olsdotter

Behöver råd/stöd/pepp!

Midnattsröd skrev 2025-04-06 22:16:29 följande:
    Allt har blivit så normaliserat för mig, kvinnojour tänker jag är tillför kvinnor som blir utsatt för misshandel varje dag typ. Kan man verkligen höra av sig dit?
    Jag håller med till 100%

Ring en kvinnojour snarast! Prata inte med honom om det, bara ring!

Ditt dopaminsystem har blivit kapat av den här mannen, och därför måste du få input utifrån av människor som vet hur det här fungerar. Ring NU!
  • Olsdotter
    Midnattsröd skrev 2025-04-06 23:03:32 följande:
    Anonym (Jag) skrev 2025-04-06 22:40:20 följande:
    Undrar också?

Det var en av dom senaste gångerna jag tänkte lämna, jag sa att vi går och pratar med någon eller så separerar vi för vi kan ju uppenbarligen inte kommunicera eller komma fram till något själva. Då fick han i uppgift att fixa tid, vilket han gjorde. Sen efter dom 2 gångerna vi var där så avbokade han pga vi blev förkyld hela familjen och fick sen veta att han aldrig bokat in någon ny tid.
    Gå INTE på parterapi! 

Du kommer inte att bli hjälpt av det, möjligen får han fler vägar till makt över dig.

Den här mannen kan absolut få 5 års fängelse för vad han gjort och gör mot dig. Det är väldigt allvarliga saker detta. 

Tänk om han faktiskt dödar dig vid nästa stryptag? Som sagt:
    Ring en kvinnojour!

Jag vet inte var du bor, men du kan ringa kvinnofridslinjen och få stöd direkt och guidning vidare:

kvinnofridslinjen.se/

Tel 
    020-50 50 50
  • Olsdotter
    Midnattsröd skrev 2025-04-06 23:10:25 följande:
    Han har inte varit fysiskt våldsam på flera år nu utan det var innan barnen kom. Så vet inte om jag kan gå på det? Känns som mitt är en fis i rymden jämfört med dom som blir slagen dagligen om du förstår hur jag tänker
    Så tänker de allra flesta kvinnor som blir misshandlade fysiskt och psykiskt av män.

Det handlar inte om vad du kan gå på och inte. Hans cykel har återkommit, och det blir alltid värre för varje gång. Nästa gång, vilken kommer snart nu när han åter är inne på att trycka ned dig, blir värre än den förra.

Att misshandeln går i cykler är regel, inte undantag. De kommer absolut inte att tycka att du "ringer i onödan", kvinnojourerna är till för just kvinnor i din situation.
  • Olsdotter
    Midnattsröd skrev 2025-04-06 23:32:11 följande:

Jag har tänkt tanken förut om man skulle ringa kvinnojouren men alltid tänkt att han har ju inte gjort illa mig på det sättet på länge. Men nu när jag ser att så många av er skriver att jag ska ringa dit så känns det mer accepterat om man kan säga så. Så jag få prova att ringa!

Jag ser allt klart och tydligt att det inte går att fortsätta såhär, jag går under. Men samtidigt är det så jäkla svårt. Jag vet att det kommer bli svårt efteråt med om jag nu skulle våga bryta mig fri..

Ja ring! Påbörja din resa mot ett fritt och lyckligt liv för dig och barnen!

Det blir lätt att bli fri om du jämför med alternativet. 

Jag håller på dig.
  • Olsdotter
    Midnattsröd skrev 2025-04-12 07:46:43 följande:
    Det låter bra, ska försöka peppa upp mig själv till att ringa dit. Det har pågått så länge att det känns normalt, men alla era reaktioner har fått mig att vakna till igen med att det är långt ifrån normalt.
    Bara ring nu!

Vänta inte, för motivation är alltid begränsad.
Svar på tråden Behöver råd/stöd/pepp!