Anonym (fel sätt) skrev 2025-04-10 17:18:21 följande:
¨Fast vad du och en del andra (inklusive ts) inte riktigt verkar inse/förstå/fästa något avseende vid, är ju att om man verkligen ägnar sig åt aprilskämtande - så ingår ALLTID att precis efter personen gått på skämtet/lögnen säga: "April, april, din dumma sill! Jag kan lura dig vart jag vill!"
Gör man inte det, så är det liksom inget aprilskämt. Det är gängse - det vill säga hör till traditionen - att göra på sättet ovan.
Annars är det bara ett konstigt skämt/märklig lögn man levererat. Oavsett datum.
Själv anser jag mig både ha humor och vara duktig på att "läsa" människor (har partner och många vänner, har haft många sociala kontakter i jobbet, osv) men jag skulle absolut ha trott på min partner om hen (i början av april) påstått att det skulle blivit snöstorm i helgen. Det kan ju liksom hända.
Aprilväder, kallas de snabba skiftningarna i väderlek som kan inträffa just i april.
Jag gissar att du är autistisk, ts. Det säger jag inte för att vara elak eller trycka ner dig, men du verkar ha svårt att se det hela från någon annans/din pojkväns synvinkel. Du verkar heller inte riktigt ha förstått hur ett aprilskämt faktiskt går till.
Så istället för att bara tycka din pojkvän är.. ja, jag kommer inte ihåg exakt vad du kallade hans sätt att reagera, men det var ingen komplimang
så kan du be om ursäkt för att det blev fel, och säga att du nästa gång du möjligen får för dig att leverera ett aprilskämt ska göra det på "rätt" sätt. Annars är det alltså inte ett aprilskämt.
Lycka till med relation och det fortsatta skämtandet! 
Som jag sagt typ nittioelva gånger nu så var det inte ett "aprilskämt" i den bemärkelsen, det råkade bara vara den dagen och det faktumet gjorde mig mer överraskad att han faktiskt bara gick på det. Som sagt, här minns jag inte sist det snöade i april, inte mer än på sin höjd blötsnö som försvinner direkt.
Och ja, jag säger redan i ts att jag är npfare. Det han är upprörd över är att han insett att npfare visst kan "ljuga".