• Anonym (Moa)

Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig

Jag hade också tyckt att det var obehagligt att bli utsatt för det där. Inte för att det visar att du kan ljuga utan för att du lurades och sedan bara lät honom fortsätta att tro på det i flera dagar. 

Så brukar man ju inte göra med aprilskämt. Det ingår liksom i det hela att skämtet ska avslöjas och att man ska få säga "april april!" Att luras, och sedan glömma bort att man gjorde det, är inte schysst.

• Anonym (Moa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-08 07:34:57 följande:
    Det var ett fånigt skämt, tycker det är fruktansvärt löjligt att han gjort en sån grej av det.
    Varför är du ihop med en person som du inte respekterar? 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-08 12:06:23 följande:
    Herregud, hur respekterar jag inte honom för att jag konstaterar faktum?
    Att han är löjlig är din åsikt, inte ett faktum.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-10 07:22:06 följande:
    Han har aldrig reagerat såhär över betydligt "större" skämt tidigare. Jag kom inte ens ihåg skämtet förrän han glatt påpekade att det "inte blev så". Det jag sagt var att det skulle bli snöstorm i helgen, efter att han pratat om hur varmt det blivit.
    Stora väderväxlingar i april är så vanligt att vi till och med har ett ord för det (sv.m.wikipedia.org/wiki/Aprilv%C3%A4der)

Vad var det för andra tokroliga saker du skämtade om? Att du tänkte festa till det med pizza på fredag och att du ska ha semester i juli?

Att han inte haft problem med mer bisarra osanningar är inget konstigt. Då fattar man ju att det bara är påhitt som sägs med glimten i ögat. 
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Hon) skrev 2025-04-10 13:15:26 följande:
    Som jag sa, det var inte menat att vara "kul", det var för att se om han gick på det. 
    Och du tycker att det är ett helt okej och normalt sätt att behandla sin pojkvän på?
Svar på tråden Min pojkvän tycker min förmåga att ljuga är läskig