Inlägg från: Anonym (SnapChat Noob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (SnapChat Noob)

Snapchat "regler"

Hejsan, jag är förälder till ett gäng tonåringar i åldern 14-19 år (två egna, två familjehemsbarn + alla deras kompisar som är här i tid och otid). 

Jag försöker lära mig Snapchat, inte för eget bruk men för att kunna hänga med i deras konversationer. En av tjejerna försöker flirta med en kille men de båda kör "igga-leken" just nu och jag fattar inte grejen. 

Någon tonåring eller mer hipp förälder som kan upplysa mig? Flört skulle vara kul att kunna imponera på kidsen eller åtminstone hänga med i snacket lite mer. 

/SnapChat Noob

• Svar på tråden Snapchat "regler"
  • Anonym (SnapChat Noob)
    Anonym (J) skrev 2025-04-07 10:48:50 följande:

Iggs betyder väl ignorera? 

Ja, så mycket har jag förstått. 

Att igga betyder att ignorera ... nutidens spela svårflirtad. Hur bryter man en sån sak på SnapChat då?
  • Anonym (SnapChat Noob)

Ja precis, jag tolkar det som att det är att spela svårfångad. Ungarna själva säger att det handlar om att ta sig in i huvudet på personen så att man inte är en i mängden. 

Tex: X skickar en snap till Y, men Y öppnar inte denna på 3 timmar trots att Y är inne på Snap. Efter 3 timmar öppnar Y meddelandet och snappar tillbaka. Nu iggar X minst lika lång tid innan svar. Och så håller det på. 

Ett annat exempel är att lämna på öppnad: X skickar en snap som Y öppnar men inte svarar på, dvs lämnar på öppnad. Y väntar i många timmar med förhoppningen att X ska dubbel-snappa, men svarar timmar senare och då är X irriterad över dissen. 

Alltså jag fattar inte det här. Varför gör de så? Skrikandes och hur bryter de denna grej och faktiskt börjar prata på riktigt?

Svar på tråden Snapchat "regler"