Anonym (Ogillar) skrev 2025-04-08 10:49:17 följande:
Jag har extremt svårt att förstå hur man kan attraheras och vilja inleda en relation med någon som är närmare 70 år och 30 år äldre än en själv. Personligen finns det inte i min värld ocg jag har svårt att tro att jag skulle vilja det när jag är närmare 70 heller. Dvs ha en sån pass yngre partner. Jag har så svårt att tro att man är på samma nivå i livet. Jag skulle själv även ha svårt att tro på att det skulle bli långvarigt med tanke på att mitt bäst före datum börjar lida mot sitt slut.
Jag själv är 38 och skulle inte ägna någon i den åldern en blick ens..
När jag läser början av din text så tänker jag direkt: pengar!! En golddigger. Finns inte en chans att det handlar om något annat.
Men så säger du att hon har mer pengar än honom och då måste det vara kärlek, hur svårt jag än har att tro det.
Hade det här hänt mig, så hade jag också känt att det kändes konstigt och olustigt. Allra helst när ens föräldrars relation slutat i otrohet och svek pga den här nya kvinnan.
Det är ju dock inget som man ska lägga skuld på henne för, även om jag tycker det är osmakligt att inleda en relation med någon som är gift.
Men sveket som har gjorts är ju din pappa mot din mamma.
Sen får man väl försöka att inte lägga in för mycket egna känslor i det hela då du ändå är vuxen och inte drabbas på ett sånt sätt som du gjort om du bott hemma.
Du får försöka tänka att det är mellan dem.
Sen är det ju ganska märkligt att se dem tillsammans och tanken på att ni är jämngamla.. Men eftersom det inte finns något som pekar på att hon har en dold anledning till deras relation så hade jag försökt att gilla läget och försöka acceptera. Alla här är ju ändå vuxna.
När jag var 25 så gifte pappa sig med en kvinna som var ca 30 år yngre. Hon var inte mycket äldre än mig. Kanske 5 år äldre. Jättemärkligt först men jag tänkte snabbt bort det då jag ändå tyckte hon såg tydligt äldre ut än mig så kändes det lite lättare.
Att den här kvinnan visade sig vara ute efter pengar och hade grova psykiska problem och behandlade pappa riktigt illa, är en annan historia.. Hon dog i cancer ung, efter att de varit tillsammans mindre än 10 år.
Det är lite så jag tänker också. Mina föräldrars företag bringar väl en hyfsad inkomst men den här kvinnan har jobbat hårt och kommit upp sig själv med chefsjobb och annat. Extremt aktiv. Hon kom in i våra liv för kanske 15 år sedan när hon hjälpte dem med bokföringen. Sedan försvann hon, jobbat på annan ort och sådär, men nu börjar jag fundera på om det kanske berodde på att det fanns något mellan dem redan då. Så jag tror faktiskt det är genuina känslor från båda även om det känns konstigt, kan inte heller se vad hon ser i honom förutom att han förstås är snäll och väldigt charmig. Men han är ju en gubbe! Vitt hår och? Han håller sig i form i och för sig men ändå. Men är man kär ser man ju inte bara till utseendet utan andra kvaliteter, jag vet ju det själv, jag fungerar likadant.
Beklagar historien med din pappa, hoppas han mår bra nu ändå? Det är jag också rädd för, att hon ska lämna pappa när det blir för jobbigt, att hon när den dagen kommer tycker det är jobbigt att vårda honom och sticker som en avlöning. Det hade knäckt honom totalt, då önskar jag hellre att han stannar med mamma så att han slapp vara ensam, de har det ju ändå rätt bra ihop.