Inlägg från: Anonym (Yngre tar hand om den äldre?? Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yngre tar hand om den äldre?? Nej)

Min pappa är kär i en i min ålder

Jag tror inte riktigt på det där att den yngre tar hand om den äldre. Min pappa var 30 år äldre än mamma. Det var inte så att hon tog hand om honom, tvärtom. Pappa tog hand om mamma som om hon var ett barn. Ett väldigt bortskämt barn, allt hon ville ha försökte han ge henne. Hon var (nästan) ett barn när de träffades och utvecklades inte från det.

En äldre rik man som avgudar dig, mycket pengar, allt materiellt du kan önska dig. Sedan är du en 40 årig änka som inte kan någonting själv annat än att shoppa alldeles för mycket.

• Anonym (Yngre tar hand om den äldre?? Nej)
    Anonym (Vad hände?) skrev 2025-04-11 07:19:08 följande:
    Det tror jag säkert att han gjorde, tog hand om henne bra. Men går inte att komma ifrån att alla trillar inte av pinn när de fortfarande är friska. Den som är 90 när den andra är 60 behöver nog mycket hjälp då, om inte långt innan.

:D ja så kan det också gå. Om man nu bara varit hemma eller shoppat för mannens pengar istället för att jobba. Få vill ha det så. Är man änka så har man varit gift och då lär man behålla boende iaf. Varför var hennes person bättre när han levde? Hon kunde väl lika lite och shoppade väl lika mycket då? Kunskapsbristen inföll väl inte bara för att mannen dog?
    Det märktes inte på samma sätt...alls. När han levde. Han dog hastigt så det var "trilla av pinn". 
Svar på tråden Min pappa är kär i en i min ålder